Renoverad växellåda

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Sniperman
Nykomling
Nykomling

Renoverad växellåda

Inlägg av Sniperman »

Hej jeg har en Corvette 84'
Min växellåda (automatic TH700R4) er gåt söndar.
Kan man få denna renoverad eller får man kjöbe en ny?

Er der nogen ställe i Helsingborg hvor man kan få renoverad växellådan eller bytet den ut?

PS. ursäkte for min stavning men jag er ifron danmark, men bor i Sverige.

Hilsner

Peter Bøgely
Hilsnar Peter
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Hej,

Vet du vad som gått sönder?

Sök om TH 700 här och på www.vetteforum.org så kommer det upp tips om olika alternativ. Finns även en tråd på www.camaroforum.mine.nu (3 gen) om ngn i Dalarna som tydligen renoverar till bra priser.

Jag har själv en -84 och ha skaffat en nyare låda att preppa då -84lådan inte är något vidare att bygga på...

MVH

MN
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

lådan

Inlägg av Ingo »

Finns väl många som renoverar lådor, så kolla gamla inlägg och se vem som rekommenderas.
En 84 låda går bra att förstärka när man ändå har den nerplockad.
Värsta är ju om det blir backjobb, det är ett himla skruvande att plocka upp och ner lådan., så därför kan det vara värt att lämna in bilen och låta verkstan plocka upp och ner lådan själva(men jag brukar inte leva som jag lär)
Finns väl några i skåne som renoverar också.
EAT i (?) Torsby är väl rätt stora på lådor och andra corvetteprylar.
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Ingo: tidiga 700 saknar aux valve body (= D åker i med en smäll), har 27 spline ingående axel (= dålig tillgång på AM turbiner), klent frihjul (glömt det engelska namnet nu...) så lägga penagr på en sådan låda om det inte är ett skitfel och den i övrigt är i gott skick är wasting time & money.

MVH

MN
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: lådan

Inlägg av Lars J »

Finns väl några i skåne som renoverar också.
EAT i (?) Torsby är väl rätt stora på lådor och andra corvetteprylar.[/quote]

JEPP!!! Eat AB i OSBY se deras hemsida: eatab.se Fixar alla automatlådor och har mycket Corvettedelar i lager.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

hållbarhet

Inlägg av Ingo »

Möjligt att 84 låda är svagare,men jag har sett hur man förstärkt en äldre TH 700 låda, och han som renoverade visade mig vilka prylar som byttes för att förstärka lådan, på han lät det som att alla th 700 gick att förstärka. men är motorn i originalskick torde nog en äldre hålla också, för oftast är det servicebrist och slapp kickdovn som dödar lådan..
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Vänd dig till Kenneth Lorentzon, ATT Automatlådeservice (Autotransmission) som ligger strax söder om Ängelholm (ca 20 km norr om Helsingborg). Kenneth har bl a byggt min TH700-låda, rekommenderas!

Autotransmission - Helsingborg
Tel. 0431-230 68
Vegeholmsgård Pl. 2042, 26292 ÄNGELHOLM
autotransmission@post.netlink.se

Bild

(Om du inte känner till Kenneth så är han crewchief och ägare tillsammans med Tommy Möller till topfuelern som Tommy kör, http://www.tf25.com)
Användarens profilbild
Lasse-HBG
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Lasse-HBG »

Kör till "Lillis bil", ligger på Berga ind. område. Helsingborg. Dom kan ombesörja allt el vidarebefordra dig till deras leverantör av dessa tjänster. Lasse/ Hbg
Skriv svar