När 2 blir 1.
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Kontakt:
När 2 blir 1.
Lite info och bilder på mitt lilla projekt.
http://www.garaget.org/?car=2242&image=62836
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Tror ni att det blir något åka av i sommar?
http://www.garaget.org/?car=2242&image=62836
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Tror ni att det blir något åka av i sommar?
Ja vad säger man?? Mäkta imponerad!!
Och då dyker ju en fråga upp... vad kostar det? Att renovera hela kittet så som du gör?? Vet att det är en känslig fråga för vissa och med all rätt kanske men frågar man inget så...
Vore ju kul att veta hur lite pengar man igentligen lagt ut på sin menar jag hehe.... Det kan ju alltid få nån att må lite bättre, typ mig!! 
Och då dyker ju en fråga upp... vad kostar det? Att renovera hela kittet så som du gör?? Vet att det är en känslig fråga för vissa och med all rätt kanske men frågar man inget så...

Känner mig verkligen som en glad amatör när jag ser detta.
Du kan verkligen känna dig stolt över ditt projekt, du får en kanonfin bil som du kan köra många år och den sjunker ju inte i värde heller...
Kul också att du dokumenterat allt så väl.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Ursäkta att jag inte har kommit tillbaka och svarat på ett tag (har varit på semester och i samband/efter det en dunderförkylning).
Sandberg: Målsättningen med renoveringen är att göra den helt orginal eftersom det är en bil som har matching numbers.
Frisk: Jag kan inte idag säga dig vad den kommer att "kosta" innan den är färdigrenoverad, men det är köpt nya delar, renoveringskostnader m.m för cirka 130 - 140 tusen. Det som är kvar är att kofångare, emblem fronten m.m skall monteras innan den skall lackeras, inredningen skall monteras, kylaren skall renoveras, förgasaren skall renoveras och sen skall fram-bakvagns-inställning... STARTAS och PROVKÖRAS...
"Min" lackerare ringde och sa att han ville lackera bilen under sin semester, så nu är det lite bråttom med "allt" som skall vara klart innan lack..
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Sandberg: Målsättningen med renoveringen är att göra den helt orginal eftersom det är en bil som har matching numbers.
Frisk: Jag kan inte idag säga dig vad den kommer att "kosta" innan den är färdigrenoverad, men det är köpt nya delar, renoveringskostnader m.m för cirka 130 - 140 tusen. Det som är kvar är att kofångare, emblem fronten m.m skall monteras innan den skall lackeras, inredningen skall monteras, kylaren skall renoveras, förgasaren skall renoveras och sen skall fram-bakvagns-inställning... STARTAS och PROVKÖRAS...
"Min" lackerare ringde och sa att han ville lackera bilen under sin semester, så nu är det lite bråttom med "allt" som skall vara klart innan lack..
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@