Har letat o letat men hittar ingen tråd om detta .
Larm dosan till bilen har lagt av , tvärdöd. Har bytt batteri och rengjort den med elektronik sprej.
Hur programmerar man om dosorna ? Vet hur man gör på en camaro och pontiac men funkar de på samma sätt?
Lite tråkigt utan larm o centrallås
Ungefär så här står det i instruktionsboken:
* Vrid tändningen till ON (starta inte motorn).
* Töm DIC-displayen från meddelanden med RESET
* Tryck på OPTIONS tills displayen är tom (tryck förbi alla alternativ en gång)
* Håll in RESET i ett par sekunder tills texten FOB TRAINING visas.
* Tryck på RESET en gång så står det HOLD LK + UNLK 1ST FOB. Håll ner knapparna för att låsa/låsa upp på dosan i 5 sekunder.
När det är färdigt ska FOB LEARNED visas och kort därefter frågas efter fjärrkontroll nr2, alltså HOLD LK + UNLK 2ND FOB. Gör samma sak med den andra fjärrkontrollen. Har du bara en så stänger du av tändningen.
Jag hoppas det bara är ett programmeringsfel och inte fel på fjärrkontrollen... Lycka till!
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Hej !
HAr testat och det fungerade ! Tack så jätte mkt för hjälpen !
...Men ett problem kvar , efter ett par timmar så verkar de som den tappar minnet , dosan bara slutar o fungera igen så man måste hålla på o "lära" den.. ??
Har du två fjärrkontroller kan du ju testa att använda den andra ett tag. Funkar den som den ska så är det "bara" fjärrkontroll #1 det är fel på och inte bilen.
Fungerar några andra minnesfunktioner i bilen, tex klockan på radion, eller nollställs den mellan gångerna du startar bilen?
Det borde gå att antingen programmera om din fjärrkontroll att passa någon annans C5, eller programmera om någon annans fjärrkontroll att passa din C5 och se vad som funkar... Du känner ingen annan C5-ägare i närheten som skulle kunna ställa upp?
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Köpte en fjärr av en snubbe i södra sverige, tror det var från en 03:a, min är en -99:a och jag testade detta "inlärningssystem" men det fungerar inte, krävs det programmering på verkstad för att få den att fungera?
Det är olika fjärrkontroller, en som passar 97-00 och en som passar 01-04 så vitt jag vet. Den senare har hänglås-symboler på knapparna medan den tidigare har texen lock/unlock på knapparna. De funkar inte med bilen om man har fel modell.....
Grönbladh skrev:Har du två fjärrkontroller kan du ju testa att använda den andra ett tag. Funkar den som den ska så är det "bara" fjärrkontroll #1 det är fel på och inte bilen.
Fungerar några andra minnesfunktioner i bilen, tex klockan på radion, eller nollställs den mellan gångerna du startar bilen?
Det borde gå att antingen programmera om din fjärrkontroll att passa någon annans C5, eller programmera om någon annans fjärrkontroll att passa din C5 och se vad som funkar... Du känner ingen annan C5-ägare i närheten som skulle kunna ställa upp?
Har ej tänkt på om klockan nollställs men ska kolla emorrn..
Har prövat med en z06 dosa men den gick inte o "lära" .
Om resterande i bilen håller minnet så måste de väll vara dosan som lever sitt egna liv ? Bilen är en 00:a och kom hem för 3 dagar sedan och ska reggbesiktas emorrn eller tisdag .
Har haft samma problem med att dosan "tappar minnet". Efter att bytt batteri, rengjort PCB och kontaktytor, trådat in batteriet konstaterade jag att den tappade bara minnet om jag klämde ihop dosan - inte så länge batteriet var intrådat på det lösa PCBt! Granskade lödningarna under microskop och fann sprickor i flera av lödningarna! Efter att jag lödade om dessa har den fungerat perfekt!
2vette skrev: Bilen är en 00:a och kom hem för 3 dagar sedan och ska reggbesiktas emorrn eller tisdag .
Vh Richard
Hur snabbt fick du bilen inreggad på VV?
Leif
Hej.
Grejen är såhär: bilen är min pappas och jag ställer frågor åt honom. Han vet knappt vad internet är
BIlen skulle reggas idag igentligen men de vart problem igår... Han tog hem en z06:a för ett halv år sedan, o nu fick han hem c5:an . Men han trodde att vid årsskiftet började nya perioden men så var de, endast 1 bil får medtagas hem från usa per 12 månadsperiod. så dom sa till honom att de e bara o exportera tillbaka bilen o att de inte går o få in bilen i register i sverige. Men Vi bytte bara ägare (nu är jag stolt c5 ägare) tills reggbesiktningen är klar o de sker emorrn onsdag.
Fick hem bilen för 3 dagar sedan tror jag..
Ska kolla i microskop jag med om man hittar trasiga lödningar, får köpa en ny dosa i så fall...
Det är olika fjärrkontroller, en som passar 97-00 och en som passar 01-04 så vitt jag vet. Den senare har hänglås-symboler på knapparna medan den tidigare har texen lock/unlock på knapparna. De funkar inte med bilen om man har fel modell.....
/Håkan
Så om det inte går att programmera en fjärr med hjälp av instruktionerna som ges i tråden så fungerar den inte med min bil? Hjälper det att åka till Klintberg o "programmera" den som dom säger eller försöker dom med ovanstående "inlärning" dom med?
[quote="2vette"][quote="le0net"][quote="2vette"] Bilen är en 00:a och kom hem för 3 dagar sedan och ska reggbesiktas emorrn eller tisdag .
Hur gick det med reggbesiktningen, jag ska besiktiga min imorgon fredag..
Duger bullerintyg från Tyskland fortfarande? Klagade dom på nåt?
Jag har kvar originalblinkersen fram i det klara glaset + orange i lilla glaset fram + orange på skärmen och orange bak, detta pga om jag tog bort originalblinkersen så blinkar det fort, får man nedslag för sånt?