vacum ?
-
- Rookie
- Inlägg: 50
- Blev medlem: ons dec 15, 2004 0:18
- Ort: Strängnäs
- Kontakt:
vacum ?
Finns det nån som har en ritning på vacum och elsystemet till torkarna.
Eller nån som kan berätta hur allt ska dras,både slang o ström.
Tidigare ägare har kopplat om lite,så jag försöker återställa det.
Eller nån som kan berätta hur allt ska dras,både slang o ström.
Tidigare ägare har kopplat om lite,så jag försöker återställa det.
* * * Stingray 1971 * * *
här är ett diagram över hela vacumsystemet
http://www.corvettefaq.com/redir.asp?site=536
http://www.corvettefaq.com/redir.asp?site=536
-
- Rookie
- Inlägg: 50
- Blev medlem: ons dec 15, 2004 0:18
- Ort: Strängnäs
- Kontakt:
kanon
kanon bra,men detta chema har jag redan.
problemet är att ena slangen som sitter på vacumklockan till luckan för torkarna suger vacum som f_n , luckan går upp men jag får inte igen den.
Kan det vara så att ON/OFF switchen e paj ?.
OVERIDE VALVE på höger sida verkar inte funka liksom ON/OFF knappen,bara den vänstra som går till strålkastarlyserna funkar.
ifrån den högra ventilen går det upp en vacumslang till en elswich,därifrån går 2st gula och en blå elkabel,, vart går dom ?.
Det enda problemet jag har med vacumet är att jag inte får igen luckan till torkarna.
problemet är att ena slangen som sitter på vacumklockan till luckan för torkarna suger vacum som f_n , luckan går upp men jag får inte igen den.
Kan det vara så att ON/OFF switchen e paj ?.
OVERIDE VALVE på höger sida verkar inte funka liksom ON/OFF knappen,bara den vänstra som går till strålkastarlyserna funkar.
ifrån den högra ventilen går det upp en vacumslang till en elswich,därifrån går 2st gula och en blå elkabel,, vart går dom ?.
Det enda problemet jag har med vacumet är att jag inte får igen luckan till torkarna.
* * * Stingray 1971 * * *
-
- Rookie
- Inlägg: 50
- Blev medlem: ons dec 15, 2004 0:18
- Ort: Strängnäs
- Kontakt:
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Har ett liknande fel på torkarluckan... Som jag trodde berodde på lågt vakum, men nu med ny kam och vakum runt 13 inHG, så åker den upp iaf ibland.ornet skrev:Troubleshooting manualen skickat till dig på e-post
Så det är en till som är intresserad av manualen!

Mail adress: stingrayracing@sverige.nu
Senast redigerad av StingrayRacing den tis jun 07, 2005 15:22, redigerad totalt 2 gång.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Nykomling
- Inlägg: 39
- Blev medlem: lör apr 30, 2005 20:34
vakum
Hej,
har samma problem - renoverade ventiler - nya slangar - men, nej, de vill inte riktigt gå upp ......
kan man få en kopia -e ller mail ??
Bo Ytterström
991 -
1972
har samma problem - renoverade ventiler - nya slangar - men, nej, de vill inte riktigt gå upp ......
kan man få en kopia -e ller mail ??
Bo Ytterström
991 -
1972
Re: vakum
Ja, de e väl bara att ställa in sig i ledet och snällt be ornet om en
sån där manual.
sån där manual.
Mellan två bilar!
ornet skrev:Troubleshooting manualen skickat till dig på e-post
Kan jag få den så kan jag lägga upp den på hemsidan
tommy@stingray.nu
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
ja, vad som helst funkar, jag gör bara om den
Tiff går bra som du skrev i mailet 


RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Senast redigerad av StingrayRacing den ons jun 08, 2005 14:14, redigerad totalt 2 gång.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Om du skickar den till mig så kan jag i värsta fall printa den och sedan scanna in den i PDF-format, det blir nog lite sämre kvalite men jag hjälper gärna till om jag kan.ornet skrev:Skickat till Tommy.
Kunde inte göra en pdf, vill du ha pappersorginalet?
Janne
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Ok, You are welcome anytime.ornet skrev:Sandberg
Skickade manualen till Tommy så får han fixa direkt
Men tack, kan komma behöva din hjälp en annan gång
Jag har ju lite probs med torkarluckan på min, men Tommy skulle väll lägga upp den på sin sida.
Ska ju hämta bilen nästa helg så det är väl dax att börja fundera på dettta. Tänkte även smita in en stund på Ronneby utan schampo och vax

1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Tommy, har du lagt upp den på din sida?Stingray skrev:ornet skrev:Troubleshooting manualen skickat till dig på e-post
Kan jag få den så kan jag lägga upp den på hemsidan
tommy@stingray.nu
Jag var inne och kollade men kunde inte hitta den.
Janne
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Fixade torkarluckan på min i helgen som gick upp ibland utan att jag ville. Det var 'brytaren' som känner av torkararmens hemläge som spökade. Lätt att koppla förbi för felsökning, med en slang med 4 mm innerdiameter.Sandberg skrev: Jag har ju lite probs med torkarluckan på min, men Tommy skulle väll lägga upp den på sin sida.

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Rookie
- Inlägg: 50
- Blev medlem: ons dec 15, 2004 0:18
- Ort: Strängnäs
- Kontakt:
stingray racing skrev
stingray racing skrev
Fixade torkarluckan på min i helgen som gick upp ibland utan att jag ville. Det var 'brytaren' som känner av torkararmens hemläge som spökade. Lätt att koppla förbi för felsökning, med en slang med 4 mm innerdiameter.
kan du beskriva hur du gjorde,vart pluggade du in slangen ?
Fixade torkarluckan på min i helgen som gick upp ibland utan att jag ville. Det var 'brytaren' som känner av torkararmens hemläge som spökade. Lätt att koppla förbi för felsökning, med en slang med 4 mm innerdiameter.
kan du beskriva hur du gjorde,vart pluggade du in slangen ?
* * * Stingray 1971 * * *
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: stingray racing skrev
Under klockan som öppnar och stänger luckan kommer det ett metallrör som det sitter en slang på (nummer 9 på bilden) och som går till brytaren vid passagerartorkaren. De slangen tog jag bort från metallröret och satt dit en nya slang, som jag drog ned till ställdonet och satte på där den smala slangen går in (nummer 11 på bilden).ghostvette skrev:kan du beskriva hur du gjorde,vart pluggade du in slangen ?
Hoppas du förstod...

Annars får du komma upp till Måns Ols i Sala imorgon kväll (onsdag) klockan 7, så kan jag visa. Vi har onsdagsfika med Corvettearos där då!


Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Rookie
- Inlägg: 50
- Blev medlem: ons dec 15, 2004 0:18
- Ort: Strängnäs
- Kontakt:
ghostvette skrev:Tackar så mycket,måste ju samla på mig lite info mm inför meckningen i helgen.
Meckning ??? Det är ju RONNEBY i helgen

RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu