Är det ngn som kan rekommendera ett larm till C3 ?
/Anders
Larm till C3
-
- Corvetteälskare
Har tänkt lite på larm själv för det vore inte kul om skönheten blev snodd men samtidigt, är våra bilar egentligen så stöldbegärliga?
Bilarna är fulla av kännetecken så det räcker knappast med att skylta om för att den ska försvinna på marknaden. Kan förstå om det är idioter som snor dom bara för att de ser häftiga ut och sedan kör sönder dem för att det är "kul". Men seriösa biltjuvar borde väl inte ge sig på entusiastbilar?
Ifall någon snodde en svensk C3a och försökte sälja den i Sverige skulle det inte ta lång tid innan folk kände igen bilen, speciellt inte om den är det minsta ombyggd.
Larmet från fabrik är dock ett riktigt skämt, alla sladdar hänger löst under aktern på bilen... Annars är det ju bara att öppna dörren, larmet börjar pipa, hoppa in och snabbt stänga dörren så larmet slutar pipa. Ingen i omgivningen kommer bry sig om en bil som piper i några sekunder.
Nåja, knappast ett svar på din fråga, några tankar bara.
Kan dock hålla med om att det vore skönt med ett ordentligt larm så man tryggt kan lämna henne på en vanlig parkering för en promenad eller så.
Bilarna är fulla av kännetecken så det räcker knappast med att skylta om för att den ska försvinna på marknaden. Kan förstå om det är idioter som snor dom bara för att de ser häftiga ut och sedan kör sönder dem för att det är "kul". Men seriösa biltjuvar borde väl inte ge sig på entusiastbilar?
Ifall någon snodde en svensk C3a och försökte sälja den i Sverige skulle det inte ta lång tid innan folk kände igen bilen, speciellt inte om den är det minsta ombyggd.
Larmet från fabrik är dock ett riktigt skämt, alla sladdar hänger löst under aktern på bilen... Annars är det ju bara att öppna dörren, larmet börjar pipa, hoppa in och snabbt stänga dörren så larmet slutar pipa. Ingen i omgivningen kommer bry sig om en bil som piper i några sekunder.
Nåja, knappast ett svar på din fråga, några tankar bara.
Kan dock hålla med om att det vore skönt med ett ordentligt larm så man tryggt kan lämna henne på en vanlig parkering för en promenad eller så.
Om mitt orginal larm löser,så tjuter det till man deaktiverar det eller tills batteriet tar slut..Christian Larsson skrev:Har ... Annars är det ju bara att öppna dörren, larmet börjar pipa, hoppa in och snabbt stänga dörren så larmet slutar pipa. Ingen i omgivningen kommer bry sig om en bil som piper i några sekunder.

Jo,orginal larmen tror jag blir svåra att få godgända av försäkringsbolagen

Kasta inte bäver i trähus.
-
- Corvetteälskare
Hehe ne de är väl inte de bästa, kanske avskräcker någon snorunge som bara vill leka.Peter skrev:Om mitt orginal larm löser,så tjuter det till man deaktiverar det eller tills batteriet tar slut..![]()
Jo,orginal larmen tror jag blir svåra att få godgända av försäkringsbolagen![]()
Har bara testat larmet en gång i garaget och då pep de enbart då någon av dörrarna var öppna, fast det låter iofsig ganska korkat så det kanske är något fel på mitt larm. Känns dock inte som man vågar lämna bilen med larmet på, vem vet vad det där larmet tänker hitta på?