..vart ska man fäsa boxerlinan? dum fråga kan tänkas, men den känns värd att ställa så man inte gör nått fel i onödan..
har inte tittat närmare på det själv ännu, ilskan över startmotorn har inte lagt sig tillräckligt ännu
e det automat ska du inte bogsera!! Fast det visste du säkert. Rekomenderar ändå bärgare... 1000kr i självrisk eller vad du nu har. E det en kort sträcka så hyr eller låna ett bilsläp.
oj såg på dina bilder och det ser ju ut som automat så då ska du INTE bogsera då detta kan förstöra växellådan, såvida du inte ska lossa på drivaxeln eller liknande men ...hmmm... det jobbet som du får lägga ner på det ...... billigare och lättare med släp eller bärgare.
Keller skrev:..vart ska man fäsa boxerlinan? dum fråga kan tänkas, men den känns värd att ställa så man inte gör nått fel i onödan..
har inte tittat närmare på det själv ännu, ilskan över startmotorn har inte lagt sig tillräckligt ännu
Hmm ska du bogseras så fäster du linan fram och ska du själv bogsera så fäster du linan bak. Ska ni bogsera baklänges så blir det likadant fast tvärtom..
Nej skämt åsido ursäkta du verkar ha fått alla goda råd innan
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Terner skrev:
Hmm ska du bogseras så fäster du linan fram och ska du själv bogsera så fäster du linan bak. Ska ni bogsera baklänges så blir det likadant fast tvärtom..
Nej skämt åsido ursäkta du verkar ha fått alla goda råd innan
Ursäkta ett tillrättaläggande.
Det går att bogsera en automat.
Bogsera ej över 8 mil och inte över 55kmh.
Fästpunkter främre tvärbalk eller runt i mellan nedre länkarm (mot raminfästningen).
Lägg i N
Kör försiktigt oavsett
ornet skrev:Ursäkta ett tillrättaläggande.
Det går att bogsera en automat.
Bogsera ej över 8 mil och inte över 55kmh.
Fästpunkter främre tvärbalk eller runt i mellan nedre länkarm (mot raminfästningen).
Lägg i N
Kör försiktigt oavsett
Även om det går att fästa linan säkert så känns det ju lite osäkert med linans sträckning tycker jag. Om inte fästpunkten på dragbilen sitter nere vid marken så kommer ju frontspolern att bli mos...
-Keller
Från det ena till det andra.. kollade på bilderna på din bil. Snygg! Ser precis ut som min! Vad har du för däcksdimension på. Ska köpa Cooper Cobra däck.. funderar på 255/60 .. är det sånna du har eller? Såg helrätt ut i alla fall.
stingray350 skrev:-Keller
Från det ena till det andra.. kollade på bilderna på din bil. Snygg! Ser precis ut som min! Vad har du för däcksdimension på. Ska köpa Cooper Cobra däck.. funderar på 255/60 .. är det sånna du har eller? Såg helrätt ut i alla fall.
haha vi har ju snyggaste bilarna som någonsin tillverkats
är faktist inte säker på vad jag har för dimension, ska kolla upp detta.. dock står inte bilen hemma nu så det kan dröja någon dag..!