Värdelösa insatser Hooker headders sidepipes 4"
Värdelösa insatser Hooker headders sidepipes 4"
Som ni alla vet som kör med hooker headders sidepipes med insatser i både reverseflow och glasspack så är det rena avgasbromsarna.Det jag är intresserad av är ett par lämpliga insatser som tar så lite effekt som möjligt men ändå körbart.får gärna låta lite men inte som ett åskväder som utan.
Själv kör jag med Chrome hooker headders och glasspack som visade sig vara som en lång plugg (funkar ju inte alls ihop med min nybyggda 461a)
Finns det någon här som har gjort några insatser eller lämnat bort till någon duktig avgaskille eller har ngt bra förslag.Jag tänkte event prata med killarna på Raka rör och Ferrita här på västkusten om att tillverka ett par till att börja med. Blir det lyckat resultat så kanske det finns flera här på Corvetteclubben som är intresserade.
Vad Tycker ni?
Själv kör jag med Chrome hooker headders och glasspack som visade sig vara som en lång plugg (funkar ju inte alls ihop med min nybyggda 461a)
Finns det någon här som har gjort några insatser eller lämnat bort till någon duktig avgaskille eller har ngt bra förslag.Jag tänkte event prata med killarna på Raka rör och Ferrita här på västkusten om att tillverka ett par till att börja med. Blir det lyckat resultat så kanske det finns flera här på Corvetteclubben som är intresserade.
Vad Tycker ni?
förstår lita av din frustration.
galasspacken skall vara recig och funkar även såi usa här vill vi ha ännu mindre dämp.
Jag själv körde utan dämpare på MECA Raceway, Det gav ett ljud som om vår herra ville protestera, men gött vade.
med glasspacken får vi en liten fisigare ton så dessa grabbar som modulerat fiskarborrar borde göra en ny förklaring ang temat,
Please
galasspacken skall vara recig och funkar även såi usa här vill vi ha ännu mindre dämp.
Jag själv körde utan dämpare på MECA Raceway, Det gav ett ljud som om vår herra ville protestera, men gött vade.
med glasspacken får vi en liten fisigare ton så dessa grabbar som modulerat fiskarborrar borde göra en ny förklaring ang temat,

548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Du kan köpa bra grejer från www.spiralturbobaffles.com Eller göra som några av oss entusiater, bygga egna skitenkelt faktiskt. Finns nån tråd med bilder redan leta efter den.
Atos!!
Det där var en bra länk!!!Exakt samma princip använder sig Moroso av i sinaracedämpare,,,Det var nämligen min första tanke att Man kunde trycka in ett par Morosodämpare in i sidepiperna....men det verkar som dessa är gjorda för ända målet med,,,fast det tar kanske lite tid..Morosodämparna finns ju redan på hyllan här,,,,
mvh R
Det där var en bra länk!!!Exakt samma princip använder sig Moroso av i sinaracedämpare,,,Det var nämligen min första tanke att Man kunde trycka in ett par Morosodämpare in i sidepiperna....men det verkar som dessa är gjorda för ända målet med,,,fast det tar kanske lite tid..Morosodämparna finns ju redan på hyllan här,,,,
mvh R
johan lu skrev:Verkar vara precis det jag söker.
Som vanligt när man gör ett inlägg här på forumet så brukar man få hjälp av vänliga Corvette ägare.
Tack ska ni ha!
Gott mos bb 461
Johan har du bilen hemma nu? Såg den ju innan leverans och den är verkligen fin

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Jajjemen på misommarafton var det hjulafton för mig. Hämtade hem bilen på släp och var hemma runt 7 tiden på kvällen. Som det känns nu är jag verkligen nöjd Pekka har gjort ett mycket bra jobb tycker jag.Märktes dessutom på midsommardagen då det var sedvanlig crusing i Lysekil. Så fort man öppnar huven kommer det fram folk och berömmer Pekkas arbete.Ja du har ju sett bilen. Nu i första skedet skall jag köra inn bilen ca 100 mil och därefter tillbaka till Höganäs för diverse efterkoll och Innställning av lådan( Växlingsvarv. modulator .guvenör) samt leta efter effekt på rullande landsväg utan glasspack innsatser som funkar som restrictorer. Motorn skall ju je fullt vid ca 6200-6500 varv
Gott mos BB 461
Gott mos BB 461
-
- Rookie
Har precis samma grejor som du.
"Glasspack for maximal flow and minimal sound reduction" Visst låter det bra..... Men det LÅTER för lite...
Har då tänkt åka med mina tills besiktningen nästa vår, i Ånäset*** förstås.
Sen blir det nog helöppet i två år..
Eventuellt måste jag då införskaffa bättre stereo då.....
*** = Landets bästa bilbesiktning
-69 427
"Glasspack for maximal flow and minimal sound reduction" Visst låter det bra..... Men det LÅTER för lite...
Har då tänkt åka med mina tills besiktningen nästa vår, i Ånäset*** förstås.
Sen blir det nog helöppet i två år..

Eventuellt måste jag då införskaffa bättre stereo då.....
*** = Landets bästa bilbesiktning

-69 427