trim
trim
Undrar om nån har några bra trim tips, har en skaplig 350 i nu, men vill ha mer effekt, någon som har erfarenhet av eftermarknadssprut kombinerat med centrifugalkompressor? eller en skruvkompressor typ Weiand 177 eller 6-71. Sitter en Holley 750 förgasare på nu som borde räcka till den mindra skruvkompressorn... eller? Vilka kolvar behöver ja för att få ner kompressionen, och kan dessa bytas bara genom att ta bort oljetråget eller måste ja lyfta ur motorn?
Allstså nu vat jag inte vad du har för budget på motorn men smallblockgrejor är billiga.
Häng inte på en massa lullull på en halvtaskig motor utan bygg en från grunden som håller för det du vill pytsa in sen.
Annars får du bara göra allt 2 gånger !
/Terner
Häng inte på en massa lullull på en halvtaskig motor utan bygg en från grunden som håller för det du vill pytsa in sen.
Annars får du bara göra allt 2 gånger !
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Hmm, jag skulle inte in och mickla i botten, och försöka hachmekka dit nya kolvar osv... LYFT ur, gör all nödvändig maskinbearbetning och köp riktigt från början..
Sedan angående kompressor, Ska du ha en motor som ser ball ut så kör roots, ska du ha effekt skaffa en centrifugal eller en lysholm.. Annars så ska du inte underskatta en fin N/A motor med fugge.. lite beroende på hur du vill ha den.. men ca 400 gatvänliga pollar, som drar fint när du behöver är inte så där jättedyrt att åstadkomma och om botten på motorn är OK, så kan den klara sig, annars så är det inte så där jättedyrt med en uppsättning ett komplett kitt hypereutektiska kolvar, stakar och allt annat som behövs..
Vad har du för effektmål
Sedan angående kompressor, Ska du ha en motor som ser ball ut så kör roots, ska du ha effekt skaffa en centrifugal eller en lysholm.. Annars så ska du inte underskatta en fin N/A motor med fugge.. lite beroende på hur du vill ha den.. men ca 400 gatvänliga pollar, som drar fint när du behöver är inte så där jättedyrt att åstadkomma och om botten på motorn är OK, så kan den klara sig, annars så är det inte så där jättedyrt med en uppsättning ett komplett kitt hypereutektiska kolvar, stakar och allt annat som behövs..
Vad har du för effektmål
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District