Billig försäkring var finns det??
Billig försäkring var finns det??
Hej! Ska precis köpa min drömbil. En Corvette C4 LT1 helst för ca 130-140 000. Är det någon som har någon till salu?? Har kollat runt och det verkar som det blir väldigt dyrt för mig att försäkra bilen ca 1200 kr månaden. Är det någon som vet var man kan få tag på en billigare försäkring.
Jag hade en '94 helförsäkrad för en bit under 10,000/år i Sockenbolagen. Nu har jag en C5 av 2000 års modell och den är inte många tusenlappar dyrare om året. Jag kollade med några stora bolag (Folksam, IF, TryggHansa, Länsförsäkringar osv), men de ville ha 17-25,000 så det lönar sig helt klart att ringa runt lite!
Ställer du av bilen över vintern så kan du också spara några tusenlappar.
Ställer du av bilen över vintern så kan du också spara några tusenlappar.
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
hobbybil i klubben
man ska väl inte yttra sig men jag betalar med klubbförsäkringen drygt 1000 lappen helår helförsäkrat,max 500 mil.........
Kör själv ganska många mil med min Covette - cirka 1500 mil per år blir det - alltså kan jag inte använda klubbförsäkringen med sin 500-mils begränsning.
Jag betalar idag 960:- per månad för helförsäkring hos Trygg-Hansa - inte värsabilligt, men jag tycker det är värt pengarna - speciellt om man jämför med en del knuttepolare och så kör man bara 7 månader per år.
Jag betalar idag 960:- per månad för helförsäkring hos Trygg-Hansa - inte värsabilligt, men jag tycker det är värt pengarna - speciellt om man jämför med en del knuttepolare och så kör man bara 7 månader per år.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

många mil
det låter häftigt bob rob, har du igång bilen ett halvår och kör 1500 mil kör du ju 3000 mil om året ?
Tycker själv jag har svårt att få ihop 300 mil på en säsong ( maj - oktober)
Re: många mil
Du kanske inte har så lång till jobbet, eller inte är där så oftaIngo skrev:det låter häftigt bob rob, har du igång bilen ett halvår och kör 1500 mil kör du ju 3000 mil om året ?

Jag har dryg 10 mil t.o.r. hamnar också runt 1500 mil på sommar halvåret.
tycker man skall passa på att åka när man kan....
Dessutom drar den mindre soppa än Jeepen
bra mil
egentligen är det ju bra mil att ligga på långkörning ,men den blir ju smutsig
Att rengöra bilen tycker jag är värst när man typ haft den till jobbet el dyl,soppaförbrukningen är ett litet problem.
Vet att på sjuttiotalet hade jag en period ungefär 9 mil om dagen, och då åkte jag Ford mustang med sexa(framför allt på vintern), och vid den typen av körning gick den bilen billigare än farsans volvo..

Att rengöra bilen tycker jag är värst när man typ haft den till jobbet el dyl,soppaförbrukningen är ett litet problem.
Vet att på sjuttiotalet hade jag en period ungefär 9 mil om dagen, och då åkte jag Ford mustang med sexa(framför allt på vintern), och vid den typen av körning gick den bilen billigare än farsans volvo..