Nu har jag nog vrålkört lite för mycket med min C4á -92 LT1. Mycke axprov, vrålax vid omkörningar upp till 180-200 km/tim. Åkte bl.a. ifrån en Volvo-Turbo vid norra utfarten från Burgsvik - dumt nog försökte han köra om mig på 90-vägen, så jag fick ge honom lite gummirök och var nog uppe i 190 i slutet av rakan - men då var han flera hundra meter efter - hi, hi!!! Har väl slitit på något i kraftöverföringen.
Om jag axar iväg mjukt och fint så hör jag ett tydligt knäpp i bakvagnen när automaten växlar från 2:an till 3:an.
MEN varför hörs det bara mellan 2:an och 3:an??? Om några knutar är dåliga så borde det väl låta lika vid all växling - MEN kanske växlar lådan lite rappare mellan 2:an och 3:an - ELLER har jag problem med automatlådan?
Någon som råkat ut för något liknande? Var skall jag börja leta?
Det knäpper i bakvagnen när man växlar från 2:an till 3:an
Det knäpper i bakvagnen när man växlar från 2:an till 3:an
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Hallå!!
Jag har exakt samma problem.. Det började med att min bil började bete sig väldigt konstigt. När jag köra iväg så brukade bilen i vanligt vis dra iväg från 800varv. Men nu var det så att man kunde få varva upp till 1500varv och sedan sa det bara "pang" och växeln for i. Hade mina aningar om att det kunde vara turbinen som hade gått och knullat sig. Så jag bytte den.. felet försvann.
Men då hade visste ett annat fel uppstått. Felet som jag även nu idag har kvar. Felet som ni oxå har. Jag har varit till en väldigt kunnig kille som tog sig an min låda och renoverade den och preppade den för en väldigt billig peng. Men felet är kvar!!
Samma problem ni har... Det är när man kör lungt och lådan växlar mellan 2 och 3..
Får ni reda på vad som är felet så skriv fortare än f_n hit på tråden..
Jag börjar bli ganska less på att vetten inte ska funka som den ska!
Mvh\Christian
Jag har exakt samma problem.. Det började med att min bil började bete sig väldigt konstigt. När jag köra iväg så brukade bilen i vanligt vis dra iväg från 800varv. Men nu var det så att man kunde få varva upp till 1500varv och sedan sa det bara "pang" och växeln for i. Hade mina aningar om att det kunde vara turbinen som hade gått och knullat sig. Så jag bytte den.. felet försvann.

Samma problem ni har... Det är när man kör lungt och lådan växlar mellan 2 och 3..
Får ni reda på vad som är felet så skriv fortare än f_n hit på tråden..

Mvh\Christian
-
- Nykomling