Mitt blinkersrelä verkar ha packat ihop på höger sida, lyser bara med fast sken när man blinkar. någon som kan tipsa var man hittar dylikt relä ?
//Sven
Blikers relä ?
-
- Corvetteälskare
Du skiver att reläet gått sönder på höger sida....i och för sig gör det alltid det om det går sönder för reläet sitter monterad på höger sida av bilen, men jag antar att du menar att det inte blinkar när du blinkar åt höger.
Det är samma relä för att blinka åt höger och åt vänster, så fungerar det åt ena hållet så är det inte reläet som är trasigt. Att reläet inte blinkar beror oftast på att det är en glödlampa som gått sönder eller att det är fel styrka på lampan. För att reläet ska blinka så krävs att en viss ström går igenom det, dvs. alla lampor måste vara hela och av rätt styrka/effekt.
Mvh, Björn
Det är samma relä för att blinka åt höger och åt vänster, så fungerar det åt ena hållet så är det inte reläet som är trasigt. Att reläet inte blinkar beror oftast på att det är en glödlampa som gått sönder eller att det är fel styrka på lampan. För att reläet ska blinka så krävs att en viss ström går igenom det, dvs. alla lampor måste vara hela och av rätt styrka/effekt.
Mvh, Björn
Virkar, virkar icke, virkar, virkar icke... vad e de som ticker?vidar kjæ skrev:Hei fra Norge
Hadde samme problem med mine blinklys. De lyste hele tiden til høyre, og virket helt ok til venstre. Byttet rele`og alt ble ok.
Fant forøverig nytt rele`på et svap meet, 50 kr.
Mvh Vidar K.
Norge er dejligt

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Hehe inget är bara på mitt vanliga solskenshumörfrisk skrev:![]()
Vad har du knaprat på idag terner haha

Kan ju också vara någon garagekompis humor som smittat av sig vem vet (hoppas dom inte läser detta).
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld