Var kan man köpa en adaptrar som gör att man kan
använda ett "vanligt" batteri och inte ett med skruvpoler?
Vad heter prylen på fackspråk?
Batteradapter skruv till klämma
skruvpolsadepter?
du kan ju kallla det skruvpolsadepter eller sidopolsadepter. men på ställen somsäljer Gm bilar vet dom vad du behöver,men det finns väldigt olika kvalite på polskorna,aktia dig för dom av mjukt bly,för på dom är gängorna svaga.
Men hoppas du inte sätter dit ett 55 amp batteri bara för att det är billigare och får plats.
Men hoppas du inte sätter dit ett 55 amp batteri bara för att det är billigare och får plats.

Re: skruvpolsadepter?
Hej!Ingo skrev:du kan ju kallla det skruvpolsadepter eller sidopolsadepter. men på ställen somsäljer Gm bilar vet dom vad du behöver,men det finns väldigt olika kvalite på polskorna,aktia dig för dom av mjukt bly,för på dom är gängorna svaga.
Undrar bara varför inte ett 55 amp batteri går bra att använda? Har kört med detta ett tag och det har inte varit några problem. Det var det batteri som jag rekomenderades i affären.
MVH Shaken
För klent
ser du till att hålla vatten i det så kan det funka ett tag,men AC delcos är i en helt annan kaliber.
Generatorn ger rejält med ström så ett litet batteri kokar sönder snabbt, och håller då inte full styrka,så att generatorn laddar lätt ihjäl sig.
Nu är rep av generator ingen hemmansaffär.
Men glappande poler och en bil som inte startar hatar jag ,och sidopolerna har aldrig glappat för mig.
dessutom om du inte har motorn igång och förbrukare på,så blir ett 55 amp rätt snabbt trött. jämfört med AC delco.
Dom rekommenderar det batteri dom för som ligger närmast mot orginalbatteriet.
Generatorn ger rejält med ström så ett litet batteri kokar sönder snabbt, och håller då inte full styrka,så att generatorn laddar lätt ihjäl sig.
Nu är rep av generator ingen hemmansaffär.
Men glappande poler och en bil som inte startar hatar jag ,och sidopolerna har aldrig glappat för mig.
dessutom om du inte har motorn igång och förbrukare på,så blir ett 55 amp rätt snabbt trött. jämfört med AC delco.
Dom rekommenderar det batteri dom för som ligger närmast mot orginalbatteriet.