Sidomarkeringljus

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Marcus72
Nykomling
Nykomling

Sidomarkeringljus

Inlägg av Marcus72 »

Hej alla corvettevänner! Var på kontrollbesiktning idag (min tredje) med min pärla en 87 cab. Fick följande fel sidomarkering fram vä. och hö. fel färg. Förklaringen jag fick var att mina blinkers inte fick vara både orange och vit, den vita delen lyser ju konstant. Alla C4 verkar ha samma blinkers, har alla tagit bort lampan innanför eller är kontrollstationen i Västervik ute och seglar. Kan någon klok förklara för mig, vad som egentligen gäller. Bilen togs in från USA -90, och har genomgått 15 kontrollbesiktningar utan att detta har uppmärksammats tidigare.......Marcus
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

blink,blink

Inlägg av Ingo »

Tja du har oturen att att få en rookie antagligen när du besiktade.eller en "besiktningsman",men man brukar inte tjafsa så mycket fram.
Problemet är att du har vit parkering och blinkers i samma lampa.
Du ska egentligen ha gul blinkers och vit parkering.
Jag har ju vit parkering och vitblink men då är det en flyttgodsbil,faktum är att första åren brukade man besikta med gul parkering ,vilket även ska stoppas på en flyttgodsbil.
Vad man kan hävda är ju att bilen tidigare besiktats på samma sätt under 15 år och tycker att det är märkligt att man nu börjar bråka så att att skälla ut chefen på sbp kan löna sig ibland.(man brukar acceptera gammal hävd)
eljest kan du ju lägga in en till lamphållare med en vit lampa för parkering och klippa kabeln till parkfunktionen på den som är orginal,samt montera en gul blinklampa.
Men du kan även spela idiot och sätta dit en gul blink parklampa och åka upp.Gnäller dom då på att parkeringen är fel färg,då kan du avreagera dig om att bilen är besiktad i 15 år utan problem osv,men det är blinken dom gnällt om..
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Ser en grej

Inlägg av Ingo »

Det är egentligen sidomarkljuset dom gnällt på,så ta bort lampan till det alternativt tejpa över den.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

felpost

Inlägg av Ingo »

felpost
Skriv svar