VITA BLINKERS + ytterspegel + sidepipes
VITA BLINKERS + ytterspegel + sidepipes
...till en 72:a finns det att få tag på? Jag är ju i Corevettens hemland i 3 månader till så det vore ju f-n om det inte borde finnas nånstans. Måste ha detta om jag ska kunna behålla de röda ljusen bak.
Sedan om höger ytterspegel, måste jag ha en sådan, 72 an hade väl inte det från fabrik, men det kanske inte sbp bryr sig om...
Sidepipes! Är det tillåtet i Sverige eller inte? Sist hörde jag något om att det fick bara finnas på höger sida?? Är detta sant?
/nyast på forumet!
Sedan om höger ytterspegel, måste jag ha en sådan, 72 an hade väl inte det från fabrik, men det kanske inte sbp bryr sig om...
Sidepipes! Är det tillåtet i Sverige eller inte? Sist hörde jag något om att det fick bara finnas på höger sida?? Är detta sant?
/nyast på forumet!
Håller på importera Stingray från USA, är i USA just nu i studiesyfte, men billetandet primeras för tillfället
tackar...
....men om du har röda bak vad har du fram då?? orange?? Enligt sbp så skulle ju detta inte funka, lovar att jag kommer få smisk av dem av ren djävulskap... du vet Murphys lag härskar...
mvh Martin
mvh Martin
Håller på importera Stingray från USA, är i USA just nu i studiesyfte, men billetandet primeras för tillfället
- Fredriksson
- Corvettefantast
Re: VITA BLINKERS + ytterspegel + sidepipes
tjenare!!!stenport skrev:...till en 72:a finns det att få tag på? Jag är ju i Corevettens hemland i 3 månader till så det vore ju f-n om det inte borde finnas nånstans. Måste ha detta om jag ska kunna behålla de röda ljusen bak.
/nyast på forumet!
jag har en flång ny högerspegel liggandes om du är intresserad.... den är till en -71:a... är väl samma till -72
men du behöver inte ha det i besiktningen.... du behöver endast en innerbackspegel "eller" vä. ytterspegel...
Mvh Magnus Fredriksson
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Tackar för erbjudandet med spegeln, återkommer om det blir aktuellt.
vette74> vita blinkers fram.... precis, vet var jag kan få tag på dessa? Kanske finns någon modells postions eller andra lyktor som kan passa som har vitt glas??
Martin
vette74> vita blinkers fram.... precis, vet var jag kan få tag på dessa? Kanske finns någon modells postions eller andra lyktor som kan passa som har vitt glas??
Martin
annars kan man ju göra egna?
vet att när jag körde "japs" så var det vanligt att dom använde plasten från lysrörs armaturer, dvs ljus eller genomskinlig plast
så här såg det ut på min:
http://200sx.kicks-ass.net/album/album. ... e=v6martin
det avlånga ljusa under framlyset, lade inte ner spec mycket til på det, går nog få bra om man bara vill!
ska nog faan testa själv
/martin
vet att när jag körde "japs" så var det vanligt att dom använde plasten från lysrörs armaturer, dvs ljus eller genomskinlig plast
så här såg det ut på min:
http://200sx.kicks-ass.net/album/album. ... e=v6martin
det avlånga ljusa under framlyset, lade inte ner spec mycket til på det, går nog få bra om man bara vill!
ska nog faan testa själv

/martin
Kompressormatad stingray SÅLD!
de måste...
nog vara CE-godkände eller??
Martin
Martin
Har en 72:a själv.
Dra INTE dit någon spegel om du inte har någon. Eftersom det inte satt någon där från början så tycker i alla fall inte jag att den hör hemma på 72:an. Inga problem i besiktningen.
Sidepipes har jag själv just beställt och jag tror att de regler som du syftade på var att avgasrören var tvungna att mynna bak på bilen. Den regeln skall vara borttagen sedan några år.
Blinkers skall du nog ha en viss frihet med här hemma om bilen är flyttgods. Fast jag är inte hundra på denna punkt.
Dra INTE dit någon spegel om du inte har någon. Eftersom det inte satt någon där från början så tycker i alla fall inte jag att den hör hemma på 72:an. Inga problem i besiktningen.
Sidepipes har jag själv just beställt och jag tror att de regler som du syftade på var att avgasrören var tvungna att mynna bak på bilen. Den regeln skall vara borttagen sedan några år.
Blinkers skall du nog ha en viss frihet med här hemma om bilen är flyttgods. Fast jag är inte hundra på denna punkt.
Sidepipes och blinkers
Hej!
Har en 75:a med pipes och gula fram och röda bak!
Helt ok på sbp.
Kör bara!
Har en 75:a med pipes och gula fram och röda bak!
Helt ok på sbp.
Kör bara!

Re: tackar...
Om du tar hem en -72 med orginal framblinkers så är ju dom orange och om du vill så har jag ett par vita helt nya ligger så kan vi bytastenport skrev:....men om du har röda bak vad har du fram då?? orange?? Enligt sbp så skulle ju detta inte funka, lovar att jag kommer få smisk av dem av ren djävulskap... du vet Murphys lag härskar...
mvh Martin
Mvh:matte