Som nybliven Corvette ägare fick jag genast prova byte av däcktrycksgivare, för ventilen gick av när jag skulle fylla luft. Tack och lov så befann jag mig på en däckverkstad som kunde sätta i en vanlig ventil så länge. Ny har jag precis köpt en ny givare och bytt den på verkstad (höger bak), kommer ut och ska kolla i panelen...vänster bak :xxx, och samma felkod fast vänster.
Har jag max otur eller finns det något utanför däcksgivaren som kan vara orsak till detta osannolika fenomen? Dom kostar 1400 på Klintberg så man vill inte köpa i onödan.
Har hört att det sitter ett batteri inuti givaren som räcker ca 10 år sen måste man byta, stämmer det? Min är en 98á.
Däcktrycksgivare ur funktion
Däcktrycksgivare ur funktion
LEV SNABBARE !
-
- Nykomling
- Kontakt:
Jag har också problems som Jonna...
Får ett fel meddelande varje gång jag stoppar i nyckeln.
Han berättade om magnet och training proceduren, allt var ju enkelt och jag fick en trevlig liten signal i örat av tutan vid varje hjul.
Men lik förbxxxat så har jag inga siffror i panelen som talar om vad jag har för tryck i däcken.
Vad är galet?? :evil:
Bilen är ju bara 14 månader gammal och 650 mil på mätaren....
Så kass kvalite kan det väll inte vara så alla 4 givarna är döda redan ?
Tips ???
Jag saknar ju manualen tyvärr... någon tyckte väll den var en fin sovenier.. Grrr...
Får ett fel meddelande varje gång jag stoppar i nyckeln.
Han berättade om magnet och training proceduren, allt var ju enkelt och jag fick en trevlig liten signal i örat av tutan vid varje hjul.
Men lik förbxxxat så har jag inga siffror i panelen som talar om vad jag har för tryck i däcken.
Vad är galet?? :evil:
Bilen är ju bara 14 månader gammal och 650 mil på mätaren....
Så kass kvalite kan det väll inte vara så alla 4 givarna är döda redan ?
Tips ???
Jag saknar ju manualen tyvärr... någon tyckte väll den var en fin sovenier.. Grrr...
Brake, Apex, WOT !
-
- Nykomling
- Kontakt: