Vilket år kom D-ports topparna och rullkam?
Vilket år kom D-ports topparna och rullkam?
På vilken årsmodell kom D-ports aluminiumtoppar (-89?) och rullkam på TPI-motorn?
-87 kom ju rullkammen på F-body så det borde väl vara i den vevan för Corvetten med.
Mvh: Tobbe
-87 kom ju rullkammen på F-body så det borde väl vara i den vevan för Corvetten med.
Mvh: Tobbe
MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525
topp o kam
Aluminiumtopparna kom under mitten av 86.
Alla convertibles fick dom och sena couper.
Rullkam kom 1987 som du nämnde.
alutoppar
Aha, ja det låter fint. Då ska jag iaf inte köpa något äldre än 87 och inte nyare än 91.
Tackar
Tackar

MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525
- Skp
- Corvettefantast
toppar
Nä för till LT1:an kom något som dom kallade reversed flow och kan inte användas till 91:or eller tidigare motorer
Skp
Skp
Re: topp o kam
Hur var dessa alu toppar som kom 86 är det något att hänga i julgrannen?Ingo skrev:Aluminiumtopparna kom under mitten av 86.
Var det några bra flöden på dom m.m.
Mvh
MrV8
Re: toppar
Jag vet att topparna inte passar på LT-1 men det är inte det som är grejjen. Jag vill helst ha en L98 för den är bättre än LT-1. LT-1 är lite känslig med sin optispark osv, dessvärre. Jag har dessutom mkt trim till L98.Skp skrev:Nä för till LT1:an kom något som dom kallade reversed flow och kan inte användas till 91:or eller tidigare motorer
Skp
D-portstopparna är bra flöde i original men visst, lite portning skadar inte, OM man nu skulle ha dom av

MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525
Här hittar du flödessiffrorna för D-topparna vs andra original och eftermarknadstoppar:
http://chevyhiperformance.com/techartic ... ndex4.html
http://chevyhiperformance.com/techartic ... ndex4.html
toppar
Standardtopparnas flöden är ganska sorgliga om man jämför med Brodix Track 1:orna jag har på min 355" maskin men det klarar sig nog ganska bra ändå.
Ska man hålla bilen relativt standard så kvittar det s a s.
Ska man hålla bilen relativt standard så kvittar det s a s.
MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525
- Skp
- Corvettefantast
Brodix
Du har inte möjligtvis lite flödessiffror på Brodix Track-8 toppar, som du kan dela med dig av.
Skp
Skp
Toppar
Det är Track 1, inte track 8.
Jag har för mig att flödessiffror finns i ett test på chevyhighperformance.com
Jag har för mig att flödessiffror finns i ett test på chevyhighperformance.com
MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525