Magnesiumfälgar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Jonne
Corvettefantast
Corvettefantast

Magnesiumfälgar

Inlägg av Jonne »

tjena, tänkte kolla om nån har en uppfattning om Magnesiumfälgar som jag har på min -98. dom är nog sen bilen var ny och ser hyfsade ut med en guld-gul metallic nyans. 17" fram och 18" bak. Jag funderar på att byta till större av modell som nya Z06 har som vette.se säljer flera olika av. Gör jag nånting dumt då? jag menar är dom för bra för att byta ut och i så fall varför och är dom värda något begagnade? Har hört att dom var väldigt dyra som tillval. :?
LEV SNABBARE !
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Magnesiumfälgar fanns som tillval 1998. Eftersom Z06 fälgar kräver att du även byter däcken så kan du bara tvätta av dina magnesiumfärgar och ställa undan. En gång i framtiden så blir dessa efterrtraktade för de som vill åka original. Vill du sälja dem så finns det säkert köpare. Och ja de var svindyra nya!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
unclebans
Nykomling
Nykomling

Inlägg av unclebans »

Om det är prestanda man vill ha...borde inte magnesiumfälgarna vara bättre än nya typ kromade? Ta kromade som exempel, de väger som en hel gris vilket betyder fler kilo. Visst blir det mer bling bling faktor men som sagt, borde det inte bli sämre?
Hemi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Hemi »

Du kan få sälja dom till mig!
Jonne
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jonne »

Jag tackar för all input. Dom får nog sitta i år i alla fall.
"Hemi" jag spar din intresseanmälan tills jag bestämt mig.
mvh Jonne
LEV SNABBARE !
Skriv svar