Z06 Fog lights grilles - SÅLDA

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Z06 Fog lights grilles - SÅLDA

Inlägg av mohlin »

Galler att täcka de fula hålen framför dimljusen.
Få lite Z06 look på din C5, passar 97-04.
Komplett för båda sidorna.

Jag har 4 uppsättningar på väg hem från USA, så det är först till kvarn som gäller.
Pris: 1.500:- inkl. frakt

Sålda!

Bild
Bild[/img]
Senast redigerad av mohlin den sön jan 08, 2006 15:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Ingen brådska...finns hos VetteSmåland för 1100 inklusive frakt. :shock:
Max
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Nja, inte samma, dessa är i metall, inga plastleksaker.
Men köp där du.

Vette.se har dessa för 1.705:- exkl. frakt från US, totalt 2.400:-.
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Nääeee...vill inte ha dom. ALLA har såna...Viste inte att dom fanns i plast.. :shock:
Max
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Av vilken anledning gör du då ett inlägg här???
Obegripligt låg nivå med detta forum. :evil:
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Ber om ursäkt om jag sårat dig...tycker dock att det kan vara av allmänt intresse att man kan köpa billigare. Och VS är inte i plast. Och det låga får du nog i så fall ta ta på dig själv. Förutom det finns en Köp/Säljavdelning
Max
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Sorglig människa.
Hemi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Hemi »

Det finns alltid folk som vill veta bäst och kommentera andra, det går en röd tråd i Max alla inlägg, en liten Besserwisser tror jag, inget att bry sig om.
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

Nä nu får det faktiskt räcka!!! Om ni kollar på forumet och också på vetteforum.org så kan ni snabbt se att det är Max som oftast är snabbast att ge hjälp till de som har frågor runt det tekniska på vetten. Har dessutom träffat honom IRL, och det är en mycket trevlig människa.
Jag fattar faktiskt inte hur ni på fullaste allvar(?) kan sänka er till sån nivå. Efter bara 17 resp 3 inlägg brukar man vara lite ödmjuk och inte börja kasta skit....
Köpte förresten mina Z06 grilles hos VS förra året, och de var då INTE i plast.
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Användarens profilbild
Hans Wijk
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Hans Wijk »

Håller med Badass - Max är MYCKET hjälpsam och påläst i ämnet Corvette, har själv haft mycket nytta av min kontakt med Max.
Med Vänliga Hälsningar (framför allt till Max)
Hans Wijk
unclebans
Nykomling
Nykomling

Inlägg av unclebans »

Tycker också att det är konstigt att tråden inte hamnat under rätt avdelning. Stör mig faktiskt lite på det eftersom jag faktiskt inte var intresserad av att köpa/sälja något när jag besöker just denna forumsdel. Moderator?

Tycker att all smutskastning bör göras per PM och så som folk gjort ovan. Personlig åsikt bara.
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Tycker vi släpper det här och hittar på något skoj i stället.
Hej Hans :D Hej Håkan :D
Max
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Jag tyckte att det var en onödig kommentar av Max bara, inget annat.
För mig är ämnet avslutat.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

mohlin skrev:Nja, inte samma, dessa är i metall, inga plastleksaker.
Men köp där du.

Vette.se har dessa för 1.705:- exkl. frakt från US, totalt 2.400:-.
Eftersom jag blev omnämd i denna tråd så får jag väl kommentera :)

De jag säljer är endast GM original Z06 nät - inga kopior. De billigaste GM original jag sett hos handlare i USA (räknar inte ebay dit) är $119 sen kan var och en räkna ut vad det blir med $kurs+tull+moms+frakt+moms på frakten.

Sen angående frakt så använder vi endast Fedex International Priority (2dgr) frakt, grundkostnaden inklusive förtullningskostnad i sverige är 450Kr - det betyder om de skickar en tom kartong så kostar det 450kr, kartong med innehåll kostar 450Kr + Kg pris. Det finns inga genvägar om du vill använda en fraktare som håller hög kvalite.

Som företagare fungerar det inte att använda USPS (Amerikanska postverket) där paketen slumpvis kommer fram och du har noll koll på vart det befinner sig men det är ju billigt :roll:
Andra alternativ är Fedex standard eller UPS standard, båda tar 7-9 dgr och är lite billigare än 2dgrs frakten vi använder.

Sen till sist, vi blir lite dyrare om man köper endast en sak, beställer man flera saker samtidigt blir saken en annan eftersom fraktkostnaden per kg delar sjunker.

Det finns en hel del privatpersoner som tar hem delar för att tjäna lite pengar, de har inga kostnader för garantier, service, lokaler etc etc - därav de prisnivåer de kan hålla. Värderar man inte att få garantier enligt svensk konsumentlag eller service så är det bästa man kan göra att köpa själv direkt från USA, billigare kan det inte bli men man få ta alla kostnader själv om något är fel.

Det blev lite off-topic men det är min syn på saken.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Bra svar vette.se

Kan du då tala om vad dessa kostar hos er, inkl. frakt till slutkund.
För om mitt pris på 1.500:- är helt åt helsike dyrt så tar jag bort min annons direkt och skäms!

Jag hittade dessa till vad jag tyckte var ett bra pris i US och passade då på att ta hem några extra, tyvärr fick jag bara skit för detta.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

mohlin skrev:Bra svar vette.se

Kan du då tala om vad dessa kostar hos er, inkl. frakt till slutkund.
För om mitt pris på 1.500:- är helt åt helsike dyrt så tar jag bort min annons direkt och skäms!

Jag hittade dessa till vad jag tyckte var ett bra pris i US och passade då på att ta hem några extra, tyvärr fick jag bara skit för detta.
Vet inte vad VS säljer för 1100Kr, kopia ?

Ditt pris är bra om det är GM original, hoppas du inte tog min kommenter som kritik mot dig för det var absolut inte min mening. Att du och andra privatpersoner kan sälja billigare än vad vi och andra företag kan göra är inte konstigt eftersom alla företag har kostnader som en privatperson inte har som jag skrev tidigare. Om man som privatperson dessutom skulle handla på ebay kan man säkerligen köpa ännu billigare.

US frakten skulle kosta 610Kr med Fedex Express (2dgr), Posten tar 120Kr för paket 0-2Kg + 40Kr i postförskottsavgift så det blir direkt 770Kr bara i frakt om man beställer enbart en uppsättning GM Z06 screens.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar