...rev framvagnen i helgen. tips..om det inte går att knacka ut nedre "ball joint" med övervåld, montera då ner a-armen med bromskiva och allt, sen var det bara att peta på den när den väl låg på arbetsbänken så lossnade den.
Blir då inget på framvagnen i vinter för mig som det ser ut nu iaf, slut slantar för tillfället, (Har köpt en Lustgasfyllningsstation istället),vett74 skrev:En till som håller på me framvagnen!
Ska byta alla bussningar i min å måla om lite samt lite nya bromsdetaljer!
Blir Nya Willwood ok fram me stålomspunna slangar![]()
Blir det någe roliga grejer på din?
Här är en länk till den gamla tråden ja postade om bromsarna:STINGRAY454 skrev:Blir då inget på framvagnen i vinter för mig som det ser ut nu iaf, slut slantar för tillfället, (Har köpt en Lustgasfyllningsstation istället),vett74 skrev:En till som håller på me framvagnen!
Ska byta alla bussningar i min å måla om lite samt lite nya bromsdetaljer!
Blir Nya Willwood ok fram me stålomspunna slangar![]()
Blir det någe roliga grejer på din?
MEN jag har då iaf, redan monterat stålomspunna rostfria Russel broms slangar, så jag får väl nöja mig med det ett tag samt massor av lustgas då
![]()
Jag undrar om de där Wilwood oken du skall köpa, vart köper du dem & vilken sort/artnummer är det, Priser med eller utan belägg osv.
Är själv sugen på att byta fram senare, så jag vill gärna ha info om jag kan få.
Jag har monterat en ställbar Wilwood bromsjusterings ventil på mitt system (Line till bakbroms), var lite osäker på hur det komma skall bli med den nya Wilwood huvudcyllen så jag tänkte att den kan ju inte skada, kan man med den uppväga de ev, differanserna i oken isf,2QIK4U skrev:Wilwood oken är rena drömmen at lufta jämfört med orginal.
Frågan är bara hur Du dimensionerat fram oken gentemot bakoken och ifall det blir rätt.
Lycka till!
mvh R