Var ska man köpa reservdelar och tillbehör??

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Var ska man köpa reservdelar och tillbehör??

Inlägg av mohlin »

Var ska man vända sig för att få bra och snabb service om man vill köpa reservdelar?

Förra veckan beställde jag lite tillbehör från USA, dessa kom idag, billigt, bra kvalitet och snabbt! :D

Samma dag beställde jag även från en "känd" firma i Småland, från dom har jag inte hört ett ljud! :x

Före jul beställde jag från en annan "känd" firma i Stockholm, dessa har inte heller kommit än... :?

Är det inte lite skrämmande att det går fortare från US. :?: :?:
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Jag ska tillägga att det var inga "märkliga" saker jag beställde heller, bakljus, fjärrkontroll, ISO-kablage m.m.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

prylar

Inlägg av Ingo »

Det är ju alltid smidigt om det fungerar när man beställer prylar från USA,men tyvärr gör det inte alltid det,och då är det bra att ha en firma att gnälla på.Är firman i USA är det alltid besvärligt.
Försök att få kontakt med en speciell firma du handlar med så att du får en personlig relation,då blir det alltid bättre priser och service.
Och bara för att dom är stora behöver dom inte vara bra,för är dom storstadsbaserade har dom kundunderlag ändå.
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Jag har haft lättare att få tag på firmorna i US än de i Sverige!
De i Sverige annonserar bara en massa varor som dom "kan ta hem", medans dom har klart begränsade lager, då handlar jag hellre från en säker källa i staterna.
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

Firmorna i Staterna har en utomordentlig service, Dom är rent ut sagt otroligt snabba och väldigt service minded. Dom inser att annars tar andra affärerna.
Utan en Svensk bra relation på svensk firma får man böna och be om dom ska speeda upp (om dom har på lagret)....

Dessutom så är $$ billig nu!!!
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec :shock: , ett monster att köra :shock:
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
rma298
Nykomling
Nykomling

Köpa delar

Inlägg av rma298 »

Håller med Schon, det funkar kanon att köpa i US.

Har själv köpt av ZIP-Products och Mid America motoworks.
Håller på att testa BTR Perfomance nu.

Det enda tråkiga är när momsfakturan kommer.

Glöm inte Vette.se vilka även kan hjälpa oss att mappa om när man hängt på lite för många bra grejor på motorn. De har även ett pris på sina produkter som ligger ganska exakt med vad det kostar i US med frakt och moms. De får förresten mjukvara till C6 i slutet på april.

Hälsningar

Medlem 1436
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

Tack för tipset, har surfat på deras hemsida. finns faktiskt skapligt med prylar där.
Priserna är också hyfsat med, men eftersom valutan spelar ganska stor roll så gäller det att vara vaken. :shock:
Momsen är givetvis en faktor att lägga till :twisted:

:lol: :lol: :lol:
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec :shock: , ett monster att köra :shock:
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
Användarens profilbild
mohlin
Rookie
Rookie

Inlägg av mohlin »

Jag kollar ständigt på ebay, där finns mycket kul till Corvette!
Skriv svar