Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Ingen som sett en på nån bil? E ju lite orolig att den kommer att skrapa i för minsta lilla gupp... och jag hoppas den inte blir för synlig... hmm nu e iaf nästan diffen nere hehe 4 bult kvar Tar dom imon
Satt en spoiler på min bil när jag köpte den men jag har plockat av den. Spoilern ligger i förrådet numera. Bifogar en länk med lite bilder på bilen. Bilderna med sidepipes är de senaste. http://community.webshots.com/user/don_tomaso
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
Tack Don tomaso! Är avbeställd.... puhh tur jag hann avbeställa. Inte min stil alls den spoilern. Diffen ska genomgå en renovering eller om den e för kass kanske det blir en ny. Passar på att byta knutkorsen också som e orginal. Vad det blir istället vet jag inte, bara att det ska bli bättre så dom inte pajjar till sommarn. Annars verkar allt vara bra. Bustningar m.m. e ganska nya. Förra ägarn bytte ut dom mot porytililitusiusblabla
frisk skrev: Passar på att byta knutkorsen också som e orginal. Vad det blir istället vet jag inte, bara att det ska bli bättre så dom inte pajjar till sommarn.
Försök hitta sådana som inte har smörjnippel utan som är permanentsmorda. Dom e starkare. Spicer eller Brute-Force ska tydligen vara bland det bättre.
frisk skrev: Passar på att byta knutkorsen också som e orginal. Vad det blir istället vet jag inte, bara att det ska bli bättre så dom inte pajjar till sommarn.
Försök hitta sådana som inte har smörjnippel utan som är permanentsmorda. Dom e starkare. Spicer eller Brute-Force ska tydligen vara bland det bättre.
Köpte Leakwood (Hur det nu stavas) solida racekors till min från Lövens jag.
Apråpå detta så tänkte jag ge alla mina knutkors en genomgång samtidigt med bakbromsarna snart när mitt andra projekt lämnat garaget för svetsning.
Finns det några prisvärda kit eller är det del för del som gäller?
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Nu har jag lagt in en liten film på bettan... dock inget proffsigt hehe Dåligt filmat och inte mycket att se men det e vad jag har fått på film än så länge. Musikvalet kan ju sdiskuteras men det blev den låten som va på just då på mediaplayern. http://frisk666.tripod.com/
Även en silverfisk kan glimma till!
Kul med lite film så här i vinterkylan! Modigt att burna i garaget. Denna sekvens får mig att minnas historien om HD åkaren som gjorde likadant i sitt garage men som fick fetfäste helt plötsligt och skenade rakt in i hyvelbänken! Slog sig duktigt!!
Saken är tyvärr att kameran, en billigare typ, inte fångar upp ljudet bra så det låter som en symaskin i mellanåt hehe. Musiken la jag in för att jag ville se hur man lägger in musik. Som sagt... det e mitt första ihopklipp, liksom racet... Men jag tänkte att ni kanske ville ha nått att fördriva tiden lite med hehe