Hur tar jag loss Corvetteplåten fram?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Ad
Nykomling
Nykomling

Hur tar jag loss Corvetteplåten fram?

Inlägg av Ad »

Hej! Vet någon/finns det skiss på hur man lossar Corvette-skylten fram? Sitter den med skruvar eller bara clips? Och finns det någon färdig, snygg lösning för att sätta fast nummerskylten så det hänger under Corvette-skylten (för den vill jag ju ha kvar)? :shock:
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Sitter två Torx på undersidan. Kan också vara plåtskruv om tidigare ägare bytt. :D Spoilern är ett utmärkt ställe för skylten. Inte lagligt, kostar 400 kr till staten, men snyggt.
Max
Ad
Nykomling
Nykomling

Toppen!

Inlägg av Ad »

Tack! Skönt att det finns hjälp att få av Corvette-kompisar! :lol:
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

:D TACK, jag sökte också efter detta, då jag antar att jag måste ha det vid Reg besiktningen. Utan reg skylt fram är väl knappast tänkbart i Sverige....I de flesta staterna i USA frågar man inte ens över skylten fram.
400 kr den smällen tar jag efter reggning, det finns ju knappt en polis ändå...
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec :shock: , ett monster att köra :shock:
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

Jag har mött tre polisbilar de senaste två veckorna, och det är nog lika många som under hela förra året.
Det var dock lärorikt att möta den ena av polisbilarna, för han visade att det uppenbarligen är ok att köra i skymningljus med enbart parkeringsljus...
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

Har du vitt eller gult parkeringsljus?
jag funderar på att behålla min orange/gula färg och koppla förbi med vitt bredvid dimljuset, som jag kopplar till när jag vill/behöver?
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec :shock: , ett monster att köra :shock:
Ad
Nykomling
Nykomling

Reg skylten

Inlägg av Ad »

Jag har varit på Bilprovningen med skylten i framrutan och fick inga kommentarer. Har inte mött någon polis än, så jag tror jag provar en säsong till med skylten i rutan. :)

Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

:lol: Bra tips,
och jag lär väl göra detsamma, dvs ha skylten i rutan vid behov, efter Reg besiktning.

Jag kollade med bilprovningen och de säger att numera skall skylten sitta "fast" permanent, och således inte vara tillfälligt monterad. Det är väl kanske mer knepigt i rutan kan tänkas.
Ad
Nykomling
Nykomling

Reg skylten

Inlägg av Ad »

Jag tror att det hela i viss mån avgörs av vem som besiktar bilen. Mannen jag träffade var helt salig över att få kolla in en läcker och lite ovanlig bil och fick också kommenterar om detta från sina kollegor: "Tänk att du äntligen får besikta en riktigt bil!"

Jag håller tummarna för dig! :lol:
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

:D Tack, Ja jag tror du har rätt, det handlar om hur personen är och vad han tycker är intressant. Är det en gammal "dönick" som är avundsjuk så blir det väl att han söker fel istället.

Jag skriver hur det går ( bara vintern drar iväg) och vi drar väl alla någon lärdom kan jag tro.
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

Schon skrev:Har du vitt eller gult parkeringsljus?
jag funderar på att behålla min orange/gula färg och koppla förbi med vitt bredvid dimljuset, som jag kopplar till när jag vill/behöver?
Det går säkert, men är det då inte smidigare att göra det (enligt lag) "rätt" och bara ha det vita ljuset? Visserligen är du van vid det gula, men så hemskt kan det väl inte vara med vitt?
Själv så har jag vitt parkeringsljus, bakljus med vita fält i samt fula dimmljus bak... :( Europamodell kallas det visst...
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Skriv svar