Efter att ha skickat ut det där helgade Lars-dokumentet till typ 20 pers och gjort renoveringen så kanske jag kan bidra med något.
Bussningarna var för mig ett stort problem att få ut, det krävdes mycket svordomar, men jag gjorde enligt varianten som står i Lars papper. Hade dock lite problem med att tolka all engelska med benämmningar på olika delar av bussningen, när jag inte riktigt förstod hur man var tvungen att göra. Har läst om folk som kan använda pressar till att få ut dom, men jag försökte på en verkstad utan att lyckas.
Så jag var nere på samma verkstad och lånade deras trycklufthammare. En halvtimme av mycket högljutt bråkande med första bussningen gav resultat, delvis att bussningen gav upp och dels att verkstadsgubbarna kom och klagade på att de inte kunde prata i telefon samtidigt som jag gjorde jobbet
Men efter den första bussningen tog återstående sju bussningar bara 20 minuter sammanlagt, så fort man vet hur så går det enkelt.
På med rostlösningsolja på alla först bara innan ni börjar slå. Att använda denna teknik utan tryckluftshammaren vet jag dock inte om jag hade klarat.
Jag hoppas kunna snylta på allas kunskaper om bakvagnsrenoveringar snart, så får försöka dela med mig av kunskapen om framvagnsrenovering
(Ett litet tillägg alltså, jag hävdar inte att denna metoden är den bästa. Men den går alltså ut på att med en tryckluftshammare få bussningen att "vandra ut" på skaftet genom att arbeta in hammaren mellan den metallkrage som finns på bussningen och själva bärarmen. Men var försiktiga om bärarmen, tror jag skadade en av mina men allt verkade rakt när jag återmonterade...)