Hej
Finns det synpunkter på vridstyvheten hos en C4 bland våra medlemmar?. Blev intresserad då jag tittade på vette.se och hittade 'grejor' under C4 racing som styvade upp chassiet.
Detta är saxat från zr1.net
''Here’s my car on a nice summer day in Buffalo with the top removed. DO NOT jack your car up with the roof removed!! It is a structural component of the car. I have heard all kinds of horror stories about breaking windshields etc if the car is not closed up solidly before it is raised. Put the roof on and tighten the bolts. The doors and rear hatch must be closed tightly also. Sounds silly but an original ZR-1 windshield is hard to find! ''
Vågar man köra över farthindren överhuvudtaget? Åker ju utan tak ibland.
Lite snack och åsikter tack.
/Börje
Vridstyvhet
-
- Nykomling
- Inlägg: 5
- Blev medlem: mån dec 01, 2003 16:37
- Ort: Tullinge
Vridstyvhet
Tja vad ska man använda bilen till?,ska ha den till banracing bör man väl styva upp,men ska man åka på svenska skitvägar rasslar det i plomberna med ett vanligt väghållningspaket.En cab är ju aldrig lika styv som en coupe men jämfört med de flesta andra öppna bilar så är den nog relativt styv,och då pratar vi även en del ultimo exotica(italienskt skit).Men givetvis sviktar ramen,det är ju ingen Hummer.Amerikanska tillbehör brukar oftast enbart vara högkvalite när det gäller prisnivån,och är dom rejäla och styvar upp,då styvar dom upp också.Det innebär att pysandet till badstranden blir ett rent He--ete.Ska man pysa och bara köra ifrån någon BMW eller porsche duger originalet gott.
Re: Vridstyvhet
Är inte medlem men svarar iafBörje Svedling skrev:Finns det synpunkter på vridstyvheten hos en C4 bland våra medlemmar?.

Ja man känner direkt skillnaden vid lite ojämnhet (tex. sneddning över fart gupp mm.)