Bilen är sne'
Bilen är sne'
Hej på er!!
Har ett problem med framvagnen. Glappet mellan skärmkant och däck skiljer ca 15 mm mellan höger och vänster sida (lägst på höger sida). Har kollat och vad jag kan se så är inte fjädern av. Nån som har några förslag på vad det kan vara för fel?
Mvh David
Har ett problem med framvagnen. Glappet mellan skärmkant och däck skiljer ca 15 mm mellan höger och vänster sida (lägst på höger sida). Har kollat och vad jag kan se så är inte fjädern av. Nån som har några förslag på vad det kan vara för fel?
Mvh David
- Black`n Mad
- Rookie
- Kontakt:
Re: Bilen är sne'
Antar att du menar i höjdled? Det finns många orsaker,fjädrarna,böjd ram,den kanske har varit krockad och ena skärmen är bytt och har hamnat lite fel.Jag tror att även höjd inställningen av bakfjädern kan påverka fram en del,kolla att det är lika på bägge sidorna.Änden på framfjädrarna skall ligga så att de ej täcker dräneringshålen i nedre bärarmen,lika på båda sidor "kolla".Dav7812 skrev:Hej på er!!
Mvh David

Stefan
Om man vill fin justera karossen kan man shimsa karossen
där den sitter fast skruvad i ramen på vardera sida.
Konrollera där karossen är fast skruvad , samt bussningar där
den är fast skruvad i ramen är OK.
Det går att lätta på skruvarna , sen ta hjälp av någon att lyfta
upp kaross sida lite för att shimsa upp den lägre sidan.
där den sitter fast skruvad i ramen på vardera sida.
Konrollera där karossen är fast skruvad , samt bussningar där
den är fast skruvad i ramen är OK.
Det går att lätta på skruvarna , sen ta hjälp av någon att lyfta
upp kaross sida lite för att shimsa upp den lägre sidan.