Hej alla någon som vet hur man resettar eller vet var man kan få tag i en manual till ett, Moss security Ms 755 larm
ef strömbortfall funkar inte ett skit sitter på en 95
hjälp
Larm problem på en 95
Larmproblem
Har ingen aning hur just det larmet fungerar,men normalt sett återställer man ju med fjärrkontrollen. orginallarmet brukar gå att återställa med fjärrkontroll eller att man låser upp förar dörren med nyckeln.
Att inget fungerar verkar ju skumt har larmet gått borde det ju blinka och tjuta ,men det lägger ju av efter ett tag ,är den i det läget nu?.
Att inget fungerar verkar ju skumt har larmet gått borde det ju blinka och tjuta ,men det lägger ju av efter ett tag ,är den i det läget nu?.
det sitter ett moss security ms775 monterat bilen kommer från Japan så det är lite svårläst med beskrivningen, jag kan aktivera larmet manuelt via switch innifrån och sedan låsa manuelt men sedan när jag skall in drar larmet igång så man får ju kasta sig på switchen,svarar inte på fjärren varken larm el c-lås har kollat fjärren den ger ifrån sig radiovåger.
larmproblem
om du sitter i bilen kan du aktivera centrallåset manuellt?.
Fungerar kontakterna i dörrarna som tänder inner belysningen,antar att det aktiverar lamet när du öppnar dörren,men på passagerar sidan då?
Kan någon säkring glappa,det är vanligt till yttre larm,inrelarmet är ju säkrat i säkrings plinten.
95,an ska väl låsa upp automatiskt när du närmar dig bilen?.
har du tillräckligt med ström i batteriet tillfjärrkontrollen?
Fungerar kontakterna i dörrarna som tänder inner belysningen,antar att det aktiverar lamet när du öppnar dörren,men på passagerar sidan då?
Kan någon säkring glappa,det är vanligt till yttre larm,inrelarmet är ju säkrat i säkrings plinten.
95,an ska väl låsa upp automatiskt när du närmar dig bilen?.
har du tillräckligt med ström i batteriet tillfjärrkontrollen?
hej igen
Ja allting funkar när jag sttter i bilen med belysning och c-lås har bytt batt i fjärren trodde det var felet men icke. bilen är inte utrustad med key less system, allt verkar funka bara man får igång fjärren,
vilken säkring menar du i plint ?
har kollat säkringarna vid larmenheten dom är hela. ingen har hört talas om moss security har försökt på nätet utan några svar, det lutar åt att slanta 4700 för ett nytt larm fast allt verkar funka utom fjärren blir så trött
Ja allting funkar när jag sttter i bilen med belysning och c-lås har bytt batt i fjärren trodde det var felet men icke. bilen är inte utrustad med key less system, allt verkar funka bara man får igång fjärren,
vilken säkring menar du i plint ?
har kollat säkringarna vid larmenheten dom är hela. ingen har hört talas om moss security har försökt på nätet utan några svar, det lutar åt att slanta 4700 för ett nytt larm fast allt verkar funka utom fjärren blir så trött
Larm
Det kan inte vara så att det sitter något batteri i larmenheten som lagt av?(typ ett minnes batteri).
Men om du återställer larmet manuellt fungerar allt då?,eller finns någon automatinkoppling av larmet?.
Men om du återställer larmet manuellt fungerar allt då?,eller finns någon automatinkoppling av larmet?.