AC Problem
AC Problem
Hej! Har problem med ac pumpen den vill inte starta det finns kyl medel inga läckor men om jag kopplar ur batteriet en stund och sedan startar upp så fungerar det en stund allt funkar som det ska men sen är det hel dött igen men gör jag om proceduren igen så fungerar allt igen är det någon som har någon aning om vad jag ska göra Mvh Leif
Om du är säker på att systemet har rätt tryck så misstänker jag en av tryckswitcharna. Startar kompressorn för att kort därefter slå ifrån så kan det bero på att AC styrningen inte har ngn indikation på att systemtrycket stiger när kompressorn jobbar vilket den tolkar som fel i systemet och slår av för att inte elda upp kompressorn.
MVH
MN
MVH
MN
AC Problem
Jag har haft samma problem. Det kan vara 3 st olika problem.
Läckage, fel på tryckvakten, för lite kyl medel.
Felen gör att pumpen går i 10 sek. stopp i ca 3 sek. detta upprepas 4 ggr.
Sedan stängs pumpen av, går absolut inte att starta om man inte bryter
strömmen. Körde till en bil A/C firma dom gjorde felsökning i 1 tim.
han trodde att det var tryckvakten, bytte den (330:-). Under felsökningen
tog han bort alla reläer ( bröt strömmen ) efter bytet snurrade pumpen.
Stängde av motorn betalade 1330:- och åkte till kyl firman för att kolla
kylmedel och ev fylla på. Inte fan snurrade pumpen när vi skulle fylla. Först nu fick jag hjälp av en bilmeck reda på tricket att bryta strömmen, tillbaka till kyl firman anslöt alla slangar med kyl medel, bröt strömmen, startade motorn, pumpen snurrar perfekt bara att fylla på kyl medel lite extra fort så den inte stannar igen. PUH efter detta allt ok........
Inte var det fel på tryckvakten, bara lite för lite kyl medel !
// M@ts
Läckage, fel på tryckvakten, för lite kyl medel.
Felen gör att pumpen går i 10 sek. stopp i ca 3 sek. detta upprepas 4 ggr.
Sedan stängs pumpen av, går absolut inte att starta om man inte bryter
strömmen. Körde till en bil A/C firma dom gjorde felsökning i 1 tim.
han trodde att det var tryckvakten, bytte den (330:-). Under felsökningen
tog han bort alla reläer ( bröt strömmen ) efter bytet snurrade pumpen.
Stängde av motorn betalade 1330:- och åkte till kyl firman för att kolla
kylmedel och ev fylla på. Inte fan snurrade pumpen när vi skulle fylla. Först nu fick jag hjälp av en bilmeck reda på tricket att bryta strömmen, tillbaka till kyl firman anslöt alla slangar med kyl medel, bröt strömmen, startade motorn, pumpen snurrar perfekt bara att fylla på kyl medel lite extra fort så den inte stannar igen. PUH efter detta allt ok........
Inte var det fel på tryckvakten, bara lite för lite kyl medel !
// M@ts
Jag hade trassel med tryckvakten. AC-n gick bara någon minut
och bara ibland så jag trodde att det var taskigt med fyllning men
det visade vara tryckvakten som var trasig.
150:- och lätt att byta eftersom den sitter på en
"skröderventil" (ser ut och funkar som en bilventil) det
betyder att man slipper tömma.
Jag testade med att bygla denna så hittade jag felet.
Skicka ett meddelade så kan du få en bild på placering
och bara ibland så jag trodde att det var taskigt med fyllning men
det visade vara tryckvakten som var trasig.
150:- och lätt att byta eftersom den sitter på en
"skröderventil" (ser ut och funkar som en bilventil) det
betyder att man slipper tömma.
Jag testade med att bygla denna så hittade jag felet.
Skicka ett meddelade så kan du få en bild på placering
AC PROBLEM
Håkan jag skickade ett pm med min adress Mvh Leif
Kompressor
Hej,
Jag har en fabriksny kompressor som passar C4 -85 till -90 ungefär. Om det mot förmodan skulle vara kompressorn, så släpper jag den billigt. Skicka ett PM i så fall.
Jag har en fabriksny kompressor som passar C4 -85 till -90 ungefär. Om det mot förmodan skulle vara kompressorn, så släpper jag den billigt. Skicka ett PM i så fall.
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se