Hej
Jag har inget däcktrycksvärde i displayen efter batteriet blivit tömt.
Hittade inget i manualen som visade reset anvisning.
hmm?
Väntar med spännig på prisvärt +60hp kitt från
westcoastcorvette.com
2005-06 C6 Stage III Package Now it’s time to really unleash the power of your C6! This is a great package for the one who wants the most power they can get from a 100% bolt-on kit. Stege 3 Includes: Hurricane Air Induction System (black) MSD Plug Wires 1700 Thermostat Corsa Indy Quad Tip Pro Exhaust System Predator Programmer WCC Long Tube Coated Headers High Flow Cats w/X-pipe. Estimated 60+ HP Gain Regular price: $4,024.90 Package Price: $3,599.00
C6 däcktryck sensor
C6 däcktryck sensor
Cisco /645
Däcktrycksgivare fel
Hej
Undrar om det finns det någon som kan svara på vad det kan vara för fel när jag inte får något registrerat däcktryck i displayen.
Tack på förhand
Undrar om det finns det någon som kan svara på vad det kan vara för fel när jag inte får något registrerat däcktryck i displayen.
Tack på förhand
Cisco /645
Det där med att "åka en bit" innebär att bilen måste rulla fortare än 24km/h (15Mph) för att däcktrycksgivarna ska aktiveras. Har du väl passerat den hastigheten så ska du kunna se lufttrycket i displayen, förutsatt att systemet nu fungerar...
Detta gäller då på den "gamla" C5:an.
Detta gäller då på den "gamla" C5:an.

Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Ok
Vi får se när inlandsisen smälter då så ska jag prova igen.
Föresten jag hittade en bra länk som (många kanske känner till) men som kan vara till hjälp för nyinvigda c6 ägare... den beskriver lite barnsjukdomar.
http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=927981
Vi får se när inlandsisen smälter då så ska jag prova igen.
Föresten jag hittade en bra länk som (många kanske känner till) men som kan vara till hjälp för nyinvigda c6 ägare... den beskriver lite barnsjukdomar.
http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=927981
Cisco /645
-
- Corvetteexpert
Däcktrycksgivare
Man tappat informationen i DIC för däckstrycket om bilen har varit strömlös, då måste givarna omprogrameras med ett instrument som heter Tire Pressure Monitor Diagnostic Tool (skall finnas på GM verkstan)
Det är alltså inte som på C5:an där man kan aktivera givarna med en stark magnet.

Det är alltså inte som på C5:an där man kan aktivera givarna med en stark magnet.
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"