Peter skrev:Personligen kommer jag inte att gå med i klubben pga att jag tycker inte att priset rättfärdigar det man får.
Måste ju småskratta lite när dom säger att klubben är en "exklusiv" klubb.
Pensionsavgångarna e väll nästan större än nytillväxten?
Där du bor får du ju ut så enormt mycket mer av klubben än vi som bor på glesare orter och på hiskeliga avstånd.
Vad jag stör mig på är att det är lite för flashiga utskick,lite för påkostad tidning.Extravagansen är alltså något snäpp för hög.
Men jag vet problematiken,för när någon ny tar över vill inte den göra ett sämre projekt än det som var tidigare,då trappas allt upp.
Tycker styrkan i klubben är att vi har så stor åldersspridning,och att det finns medlemmar som varit med sedan starten.
Och faktum är att de flesta köper en Corvette och åker någon säsong för att det är "fränt",sedan försvinner den för andra drömmar.Resonerar man så så är det ju rätt sunt med en ingångsavgift ,så det verkligen blir entusiasterna som går med.
Men pengar är ett trubbigt verktyg,och faktum är att det blir personer som har råd som går med i första hand ,och att dessa ska var större "entusiaster" är nog tveksamt..