Jag har ju nyligen köpt mig en 88 och har en liten känsla av att den inte går riktigt jämt. Det verkar nästan som om den missar nån gång emellanåt.
Tidigare ägare sa att han bytt stift men tändkablar är nog original och jag har inte haft av fördelarlocket än för att kolla konditionen.
Kan injektorer eller soppapump påverka detta? Kanske bränslefilter?
Bilen startar lätt osv.
Lite ojämn gång
Lite ojämn gång
MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525
Tycker jag mins att jag läst det här förut på C4 forumet.
Har för mig att det den gången var en spridare som höll ett annat ohm tal en dom andra och var orsaken.
Du kanske ska mätta dina och se om dom har samma värde allihopa.
Har för mig att Ingo vet en del om det här och Jake så klart också.
Lycka till hoppas det löser sig enkelt!
Mvh
MrV8
Har för mig att det den gången var en spridare som höll ett annat ohm tal en dom andra och var orsaken.
Du kanske ska mätta dina och se om dom har samma värde allihopa.
Har för mig att Ingo vet en del om det här och Jake så klart också.
Lycka till hoppas det löser sig enkelt!
Mvh
MrV8
hmm
Min har tendensen när den är riktigt varm, kan den bluddra till.
Trodde på kablar stift,lock o dyl men blev ingen skillnad,kollade ohmtalet på spridarna ,som var extremt jämnt. Misstänkte även chipet så jag åkte med orginal några månader,men ingen skillnad.
Jag får för mig att en av orsakerna är att jag har öppet avgassystem utan precatar,och rensad orginalkat.
Men det kanske beror på spridarna trots att ohmtalet ligger på rätt värden.
Hatar när det bluddrar till så där utan vidare.
Man får väl förbarma sig över vetten och kolla upp kablar o dyl en gång till,den har blivit lite åsidosatt i vinter
Trodde på kablar stift,lock o dyl men blev ingen skillnad,kollade ohmtalet på spridarna ,som var extremt jämnt. Misstänkte även chipet så jag åkte med orginal några månader,men ingen skillnad.
Jag får för mig att en av orsakerna är att jag har öppet avgassystem utan precatar,och rensad orginalkat.
Men det kanske beror på spridarna trots att ohmtalet ligger på rätt värden.
Hatar när det bluddrar till så där utan vidare.
Man får väl förbarma sig över vetten och kolla upp kablar o dyl en gång till,den har blivit lite åsidosatt i vinter

I de allra flesta fall när C4an går ojämnt missar bluddara, helt enkelt inte går riktigt som man kan förvänta sig...kolla spridarna, ohmtalen börjar diffa spreta åt olika håll..
Är spridarna ok, kolla tändningen tändkablar, rotor fördelarlock dessa byts aldeles för sällan.. Sedan kolla om det är "RÄTT" stift..
Är bränslefiltret kloggat så skulle bilen gå tunnt, men är du det minsta osäker på när det bytte senast så byt, ett nytt filter kostar 50-100 spänn..
Är spridarna ok, kolla tändningen tändkablar, rotor fördelarlock dessa byts aldeles för sällan.. Sedan kolla om det är "RÄTT" stift..
Är bränslefiltret kloggat så skulle bilen gå tunnt, men är du det minsta osäker på när det bytte senast så byt, ett nytt filter kostar 50-100 spänn..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
service
Jag ska börja med att göra en ordentlig service. Man kan ju inte veta säkert om stift t ex är bytt förrän man kollat.
Fördelarlocket däremot lär inte vara bytt av utseendet på utsidan å döma.
Kanske det löser alla problem, ska hålla er uppdaterade.
Fördelarlocket däremot lär inte vara bytt av utseendet på utsidan å döma.
Kanske det löser alla problem, ska hålla er uppdaterade.
MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525