När jag läser km/h i hastighetsmätaren visar radion Farenheit.
Om jag skiftar till mph i hastighetsmätaren visar radion Celsius.
Informationsdisplayen visar samma som radion.
Hur får jag hastighetsmätaren i fas me de övriga instrumenten?
Instrument
Min bil är importerad från USA till Tyskland som ny bil.
Den är i USA-utförande. Årsmodell -99
Jag har funderat själv på förhållandet och kommit fram till
att mätartavlan är utbytt så att den i "milesläget" visar km/h.
När jag skiftar till metriska värden visar den hur mycket som helst.
Hastighetsmätaren är graderad till 310 km/h och det har jag inte sett i någon bil tidigare.
Du har säkert alldeles rätt. Detta går ej att åtgärda utan att byta ut
mätartavlan igen. Jag tackar för hjälpen.
Den är i USA-utförande. Årsmodell -99
Jag har funderat själv på förhållandet och kommit fram till
att mätartavlan är utbytt så att den i "milesläget" visar km/h.
När jag skiftar till metriska värden visar den hur mycket som helst.
Hastighetsmätaren är graderad till 310 km/h och det har jag inte sett i någon bil tidigare.
Du har säkert alldeles rätt. Detta går ej att åtgärda utan att byta ut
mätartavlan igen. Jag tackar för hjälpen.
Hmmm...ser det ut som en vanlig Corvettepanel? Det som går att få fram är att brytaren E/M i ena läget skickar jord till IPC och i andra läget inte. I övrigt sker omräkningen via seriebussen i IPC.
Har du några felkoder? Finns det några uppgifter om vem som byggt om?
Möjligt är att en riktigt bra Corvettemek med en Tech II kan titta in i IPC.
Byta IPC kanske inte heller funkar beroende på hur mycket som är ändrat i kablaget, om det är något ändrat.
Svårt fall. Enklast är kanske att leva med farenheit och göra en omvandlingstabell.
Om du kommer till någon lösning i framtiden vore det intressant att höra hur.
Max
Har du några felkoder? Finns det några uppgifter om vem som byggt om?
Möjligt är att en riktigt bra Corvettemek med en Tech II kan titta in i IPC.
Byta IPC kanske inte heller funkar beroende på hur mycket som är ändrat i kablaget, om det är något ändrat.
Svårt fall. Enklast är kanske att leva med farenheit och göra en omvandlingstabell.
Om du kommer till någon lösning i framtiden vore det intressant att höra hur.
Max
Det är inga problem att leva med Farenhiet.
Hastighetsmätaren ser ut som i vilken annan Corvette som helst med undantag av graderingen till 310 km/h.
Jag vet ej vem som byggt om den men det har troligen skett i samband med registreringen i Tyskland.
Jag bär frågan vidare och får jag något svar hör jag av mig
Hastighetsmätaren ser ut som i vilken annan Corvette som helst med undantag av graderingen till 310 km/h.
Jag vet ej vem som byggt om den men det har troligen skett i samband med registreringen i Tyskland.
Jag bär frågan vidare och får jag något svar hör jag av mig