Justering av handbroms??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Haloe ted
Nykomling
Nykomling

Justering av handbroms??

Inlägg av Haloe ted »

Är det någon som vet hur man justerar handbromsen på en corvette -88 (Handbromsen inbyggd i oken), jag hittar nämligen ingen stans att justera den.
Lundgren
Nykomling
Nykomling

justering av handbroms

Inlägg av Lundgren »

Ska du bara spänna den så borde det vara samma som på min 90:a. Tryck ner bromspedalen och dra i handbromsen så mycket du orkar flera gånger. Den är nämligen "självjusterande". Men ska du justera okena för sig så vet jag inte.
shaken
Rookie
Rookie

Re: justering av handbroms

Inlägg av shaken »

Lundgren skrev:Ska du bara spänna den så borde det vara samma som på min 90:a. Tryck ner bromspedalen och dra i handbromsen så mycket du orkar flera gånger. Den är nämligen "självjusterande". Men ska du justera okena för sig så vet jag inte.
Hej! Har testat detta på min Corvette och tycker inte att det fungerar något vidare. Hur många gånger måste man dra ungefär och är det något mer man skall tänka på t. ex skall bilen vara igång m.m. Finns det något bra sätt så att testa hadbromsen så att man kan vara lite säkrare på att klara sig egenom besiktningen :?:
MVH Shaken :!:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

handbroms

Inlägg av Ingo »

Dom är ju inte så hårda med handbromsen,så orkar den stå kvar i en brant backe brukar det nog duga.
Skriv svar