Läste noga igenom " http://www.corvettebuyers.com/ecm.html " och fick felkoderna 34 och 36.
34 - Mass Air Flow Circuit (1985-1990)
36 - Mass Air Flow Burn Off Circuit
Letade lite efter dom två ev tre reläer som det tidigare pratats om här på forumet. Hittade 5! (6 om jag räknar med det som sitter fram vid kylaren). Två sitter till höger om kopplingscylindern på torpeden och ett till vänster om bromsservot. Och två till på innerskärmen.
Det är ju vanliga växlande reläer så jag mätte helt enkelt alla reläer både odragna och dragna.
I ett relä var det dålig kontakt när det var draget. (5-6 Kohm). Pillade isär och gnussade ren kontaktytorna med sprit och en trasbit på ett bladmått.
Det reläet var det vänstra av dom två som sitter bredvid kopplingscylinder på torpeden. (alltså under/innanför vakumklockan till farthållaren)
Monterade tillbaka rubbet och provstartade. Lika svårtstartad som vanlig vid första start men efter varmkörning (det regnade så i garaget..

Va roligt det är när det går att lösa problem själv!
