Justering av handbroms??
Justering av handbroms??
Är det någon som vet hur man justerar handbromsen på en corvette -88 (Handbromsen inbyggd i oken), jag hittar nämligen ingen stans att justera den.
justering av handbroms
Ska du bara spänna den så borde det vara samma som på min 90:a. Tryck ner bromspedalen och dra i handbromsen så mycket du orkar flera gånger. Den är nämligen "självjusterande". Men ska du justera okena för sig så vet jag inte.
Re: justering av handbroms
Hej! Har testat detta på min Corvette och tycker inte att det fungerar något vidare. Hur många gånger måste man dra ungefär och är det något mer man skall tänka på t. ex skall bilen vara igång m.m. Finns det något bra sätt så att testa hadbromsen så att man kan vara lite säkrare på att klara sig egenom besiktningenLundgren skrev:Ska du bara spänna den så borde det vara samma som på min 90:a. Tryck ner bromspedalen och dra i handbromsen så mycket du orkar flera gånger. Den är nämligen "självjusterande". Men ska du justera okena för sig så vet jag inte.

MVH Shaken

handbroms
Dom är ju inte så hårda med handbromsen,så orkar den stå kvar i en brant backe brukar det nog duga.