"när ja ändå håller på"

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Blueray
Nykomling
Nykomling

"när ja ändå håller på"

Inlägg av Blueray »

1. Satte dit en ny turbin idag o har tagit bort den gamla bakaxelklumen, finns det något man ska göra när ändå sakerna är nerplockade, funderar på att byta knutkors, men tycker nog att drivaxeln ser klen ut, är det den man ska byta i första hand för att förstärka? ev överfallen? och var ska en sån drivaxel-säkerhets ring placeras, nära växellådan eller bakaxeln? var brukar axeln oftast gå av? vad ska ja beställa för storlek på knutkors?

2. Huvens insida ser matt o tråkig ut, vilken färg ska ja spraya med, mattsvart, vilket märke o variant?

3. Bytte till bilstein dämpare också, och upptäcker att mina framdämpare måste vara nybytta, de är vita, om någon behöver ett par kan ja sälja de billigt eller byta mot något.

4. Oljerören frånväxellådan ser ut att gå in i kylaren, kan detta stämma, ser inte att jag har en separat växellådsoljekyl, men 2 rör går ju in i kylaren, räcker detta till min 10" turbin eller ska ja satsa på att montera en separat kyl framför?
Senast redigerad av Blueray den mån maj 08, 2006 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

1. Se länkar med bilder. Safety loop skall sitta nära vxl.lådan samt vid vardera bakhjulen. (optimalt)
http://cgi.ebay.com/1963-to-1982-Corvet ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com/1968-to-1979-Corvet ... dZViewItem

2. Målade min insida med mattsvart från närmsta butik. Ger ett mycket trevligare motorrum.

3. Faen, har precis köpt gabrieldämpare. Hämtar den sista idag :cry:

4. Ja, orginal sitter oljekylen integrerad i kylaren. Rekomenderar en separat oljekyl. Satte in en liknande sån här, för att den var så jädrans "cool" :lol:
Bild
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av KrilleN »

Det så kallande "kylet" som sitter i det vanliga vattenkylet är mest för att värma oljan till växellådan på vintern.
Skriv svar