Hej.
Jag har alltid haft ett öga åt Corvett hållet, nu har jag börjat fundera på att skaffa mig en.
Har aldrig ägt ngn Amerikansk bil.
Därför vänder jag mig till er som kan detta utan o innan.
Jag har funderat på en Corvette Cab 1992-95.
Vad ska man tänka på, för o nackdelar, svaga pungter. Vad ska man ge c:a pris.
Är det svindyrt att äga?
Hoppas ni kan hjälpa mig, detta är ju en ganska stor investering för mig.
Mvh Tomas F.
Köpa Corvette Cab?
-
- Nykomling
- Inlägg: 2
- Blev medlem: tor maj 04, 2006 13:46
Ingen?
Finns det ingen som kan hjälpa mig med lite info?
Tomas F.
Tomas F.
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
köpa cab
Tja det finns ju flera trådar i ämnet.
Men köper man cab tycker jag det ska vara automat,varför sitta och veva om man har elfönsterhissar?.
Ju nyare bil desto mer utrustning och effekt.
men 92-94 or börjar vara gamla bilar nu (säger jag som har en 88
),så frågan är om du inte ska satsa på en C5,a istället?.
Fördelen med femte generationen ( jag spyr över den orvellska 1984 mentaliteten att döpa om bilarna till"C4") är som sagt att bilarna slutat falla i värde nu är det skicket som avgör..
Jag har ägt min bil sedan 93,och har egentligen haft väldigt få problem ,någon ljuddämpare,kylfläkt ,relän och bromsbelägg,eljest bara normal service. I normal service ingår Bilbatterier och generatorer vilka har en tendens att vara kortlivade
Men service delar är för det mesta samma som till vans och pickuper ,alltså billigt. specifika corvettedelar är rätt dyrt,men det finns en stor eftermarknad i USA,så allt är överkomligt.
Kolla om bilen varit utsatt för elterrorister,exempelvis att stereon är en fjolårsvärsting,det brukar kunna resultera i ormbon bak instrumentbrädan som i värsta fal blir en kabelbrand.Bäst är om Stereon är orginalBose så det inte är tjafsat så mycket.
Eljest bör du inrikta dig på en Flyttgodsbil som inte elsystemet kring belysningen behöver utsättas för den traditionella "Gula blinkershandelshindersköret",eller en bil som är svensksåld.,men var kräsen,det finns mycket att välja på
Men köper man cab tycker jag det ska vara automat,varför sitta och veva om man har elfönsterhissar?.
Ju nyare bil desto mer utrustning och effekt.
men 92-94 or börjar vara gamla bilar nu (säger jag som har en 88

Fördelen med femte generationen ( jag spyr över den orvellska 1984 mentaliteten att döpa om bilarna till"C4") är som sagt att bilarna slutat falla i värde nu är det skicket som avgör..
Jag har ägt min bil sedan 93,och har egentligen haft väldigt få problem ,någon ljuddämpare,kylfläkt ,relän och bromsbelägg,eljest bara normal service. I normal service ingår Bilbatterier och generatorer vilka har en tendens att vara kortlivade

Men service delar är för det mesta samma som till vans och pickuper ,alltså billigt. specifika corvettedelar är rätt dyrt,men det finns en stor eftermarknad i USA,så allt är överkomligt.
Kolla om bilen varit utsatt för elterrorister,exempelvis att stereon är en fjolårsvärsting,det brukar kunna resultera i ormbon bak instrumentbrädan som i värsta fal blir en kabelbrand.Bäst är om Stereon är orginalBose så det inte är tjafsat så mycket.
Eljest bör du inrikta dig på en Flyttgodsbil som inte elsystemet kring belysningen behöver utsättas för den traditionella "Gula blinkershandelshindersköret",eller en bil som är svensksåld.,men var kräsen,det finns mycket att välja på