Felkod 23
-
- Nykomling
Felkod 23
I det fina vädret kan man ej låta bli en liten provtur, trots att den ej är regad.Men tro det eller ej ,bilen börjar krångla."service engine soon" lyser.Enligt instruktionerna får jag fram koden 23.Mixture control solinoid open or grounded.Någon som har en förklaring på svenska? bilen är från-87. mvh Stefan
Nja
I haynez står det "code 23"(2flashes pause 3 flashes) Manifold air temperature sensor, MAT sensor
MAT sensorn
sitter tydligen aldeles framför fördelaren.
-
- Nykomling
-
- Nykomling
felkod 23
Tack Ingo du hade rätt,sladden var tydligen ej ordentligt itryckt.Det blev nog så efter reparationen med lyftarna. mvh Stefanblå c4 cab skrev:Kan det vara glappkontakt eller något man bara slänger och sätter dit en ny? var sitter den sensorn?
rätt typiskt
Ofta är det rätt enkla fel,som inte kostar direkt några pengar.
Men när sensorn väl pajar så vet du var den sitter
Men när sensorn väl pajar så vet du var den sitter

-
- Rookie
Har haft ur motorn ett par gånger, och första gången tändes service enginge soon när man kört typ 5minuter, bytte oljetrycksgivare samt tps givare av andra orsaker och då slocknade den.
Men har nu lyft ner motorn en 3:e gång och nu gör den samma sak, men hur fan får man fram vad det är för felkod??
Har läst det någonstans med kommer inte ihåg var jag såg de.
Tack på för hand /Andreas
Men har nu lyft ner motorn en 3:e gång och nu gör den samma sak, men hur fan får man fram vad det är för felkod??
Har läst det någonstans med kommer inte ihåg var jag såg de.
Tack på för hand /Andreas
23:an är MAT Sensorn enl. svar från Ingo.
Är det byglingen för att få fram blinkningarna du är ute efter ?
MAT mäter luftens temperatur i insuget men det visste du säkert redan.
Gå in på den här sidan och ladda hem code23.pdf
http://members.shaw.ca/corvette86/
Du kanske förstår varför en Helm manual rekommenderas efter du har läst den.
Jag skall köpa en i alla fall.
Mvh
Pelle
Är det byglingen för att få fram blinkningarna du är ute efter ?
MAT mäter luftens temperatur i insuget men det visste du säkert redan.
Gå in på den här sidan och ladda hem code23.pdf
http://members.shaw.ca/corvette86/
Du kanske förstår varför en Helm manual rekommenderas efter du har läst den.
Jag skall köpa en i alla fall.
Mvh
Pelle
Senast redigerad av Jakobsson den tis maj 23, 2006 7:47, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Rookie
På min 90:a sitter den vid högra knäet då du sitter i bilen.
Sitter en liten svart skyddskåpa över
Pinne A+B på kontakten enl. nedan
1. Bend a paper clip into the spape of a U.
2. Remove the cover (if you still have one) of the ALDL connector underneath the driver's side dash and plug them into the the top two connectors closest to the tranny tunnel. They are labeled A and B.
3. Turn the key to on(not running) and look at the service panel for the check engine light. It will be flashing. The first three signals will be 1 and 2. Each one will blink 1 for 1 and 2 for 2 with a pause between the 1 and 2. The next set of codes will be the trouble code. Again you'll see the 1 and 2 and then a pause. If the code is 33 you'll see the light flash 3 times quickly and a pause then 3 more flashes quickly. When the last of the codes is done you'll see the 1 and then the two flashes and then the process will start over again.
Mvh
Pelle
Sitter en liten svart skyddskåpa över
Pinne A+B på kontakten enl. nedan
1. Bend a paper clip into the spape of a U.
2. Remove the cover (if you still have one) of the ALDL connector underneath the driver's side dash and plug them into the the top two connectors closest to the tranny tunnel. They are labeled A and B.
3. Turn the key to on(not running) and look at the service panel for the check engine light. It will be flashing. The first three signals will be 1 and 2. Each one will blink 1 for 1 and 2 for 2 with a pause between the 1 and 2. The next set of codes will be the trouble code. Again you'll see the 1 and 2 and then a pause. If the code is 33 you'll see the light flash 3 times quickly and a pause then 3 more flashes quickly. When the last of the codes is done you'll see the 1 and then the two flashes and then the process will start over again.
Mvh
Pelle