Läcka i targa, regnar in.....

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Läcka i targa, regnar in.....

Inlägg av Doktor-T »

Jag har hållt på att leta efter en läcka som det kryper in vatten igenom. Det krävs bara ett normalt regnväder för att det ska droppar in. Det rinner i plastkåpan som täcker A-stolpen på förarsidan. Vattnet rinner då ut i höjd med instrumentpanelen och droppar ner på dörren, högtalaren och slutligen ner på den höga tröskeln.

Jag har provat att täta lite här och var men det verkar vara mellan rutramens list där den tätar mot targatakets gummilister på sidan, ovan rutan. Det blir en skarv där och jag gissar att det är där det läcker.

Har nån varit med om samma problem? Det är mkt irriterande! :evil:

Mvh: Tobias
MB 560 SEC
BMW 525
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Tor nog dom flesta bilar med targatak läcker när det regnar. Jag har haft samma problem med båda mina bilar. Som bekant är ju inte tätningslisterna av någon högre kvalite så det är väl nåt man får leva med tyvärr. Tror det kan vara väldig svårt o få det tätt. Nya lister är ju inte gratis direkt. :(
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

targa

Inlägg av Doktor-T »

Jag vet att listerna allt som ofta torkar och spricker men jag har beställt en ny rutramslist. Jag kan inte acceptera att det läcker in för det fungerar ju inte att använda bilen då. Det regnar ju allt som ofta så det måste lösas.

Hoppas det löser sig efter listbytet då dom som Americano Enterprises (soffseal) har hållit bättre än original kvalitet åtminstone till F-body.

Tobbe
MB 560 SEC
BMW 525
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

på min bil är det rutan som inte ligger tillräckligt hårt/bra an mot listen, detta skall gå att sjustera rutans position lite innuti dörren men jag har inte hunnit kolla på det än.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Skriv svar