Bilen går varm?
-
- Nykomling
- Inlägg: 5
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 22:39
Bilen går varm?
Jag har en -92 corvette som jag tycker går lite för högt i temp. Den går lite över näst sista sträcket. Hur gör era? Hur långt ska man tordas låta mätaren gå?
hetta
vetten går normalt rätt kall.åtminstone min.
men fungerar båda fläktarna?,ena fläkten går hela tiden ac,n är igång,så den slits,inte ovanligt att den pajar. inte så hemskt dyr,men man kan byta kol också omman är snål
men fungerar båda fläktarna?,ena fläkten går hela tiden ac,n är igång,så den slits,inte ovanligt att den pajar. inte så hemskt dyr,men man kan byta kol också omman är snål

..
min går med rätt varmt mellan 89-100grader. Har haft tre corvetter -86 -88 -92 och alla går så varmt
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
-
- Rookie
- Inlägg: 56
- Blev medlem: lör maj 29, 2004 20:13
Tjenare Markus.
Kolla fläktarna och funkar dom så har jag en termostat orginal du kan få låna. (bor ju oxå i pite) och testa om de blir nån skillnad.
Min ligger kring 82 grader normalkörning. Har dock en 160 farenhaits termostat nu mer. Dock gick inte min nå anmärkningsvärt varm orginal heller. Ligger alltid under mittensträcket oavsett körning.
Skicka mail eller så om du vill låna termostaten.
Kolla fläktarna och funkar dom så har jag en termostat orginal du kan få låna. (bor ju oxå i pite) och testa om de blir nån skillnad.
Min ligger kring 82 grader normalkörning. Har dock en 160 farenhaits termostat nu mer. Dock gick inte min nå anmärkningsvärt varm orginal heller. Ligger alltid under mittensträcket oavsett körning.
Skicka mail eller så om du vill låna termostaten.
Hmmm..
Verkar vara ett generellt problem, köer +30.....
mätaren gick i botten, varningslampan tändes - coolade ner så fort man fick upp farten.....
Öppnade huven..... Insugningsslangen - den veckade feta mellan insug och luftfilter hade hoppat loss, glipade undertill,såg det inte först...
Satte tillbaka den, verkar funka - stod på tomgång (efter ordentlig repa) i ca 10 minuter - temp-mätaren höll sig i mitten.....
Kan vara värt att kolla om luftintaget är tätt...
Annars drar den väl i sig en massa hetluft från motorrummet..
för att inte tala om damm och pollen....
Verkar vara ett generellt problem, köer +30.....
mätaren gick i botten, varningslampan tändes - coolade ner så fort man fick upp farten.....
Öppnade huven..... Insugningsslangen - den veckade feta mellan insug och luftfilter hade hoppat loss, glipade undertill,såg det inte först...
Satte tillbaka den, verkar funka - stod på tomgång (efter ordentlig repa) i ca 10 minuter - temp-mätaren höll sig i mitten.....
Kan vara värt att kolla om luftintaget är tätt...
Annars drar den väl i sig en massa hetluft från motorrummet..
för att inte tala om damm och pollen....
-
- Nykomling
- Inlägg: 5
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 22:39