Paj topplockspackning eller?...
-
- Nykomling
- Kontakt:
Paj topplockspackning eller?...
Kort fråga: Om det puttrar och bubblar lite i expansionskärlet till kylaren och kylarvattnet luktar bensin, har jag en trasig topplockspackning då?
...eller kan det va nåt annat?
Trasig topplockspackning har jag haft och lärt mig följande (från experter) När motorn är kall så kommer det mer vit rök på den sida som har trasig packning, såvida det inte är bägge förståss. Har du glykol i? Vatten kommer ju alltid ur rören vid uppstart, så ta ett smakprov smakar det vatten med en touch av sot så är det som det ska d.v.s kondensvatten. Smakar det glykol så har du en läckande topplockspacknig. OBS har du etylenklykol....svälj inte................
Finns bättre sätt än att ligga på alla fyra där bak ock lapa kondensvatten ur avgassystem...
Åk till en verkstad som kollar om du har förbränningsgaser i kylvätskan, rätt troligt om du säger att det luktar bensin i expkärlet. Utöver trasig toppackning så kan det vara en sprucken eller sönderrostad topp.
MVH
MN

MVH
MN
Re: Paj topplockspackning eller?...
Bubblar och luktar bensin i kylvatten, mycket troligt en toppackning som gått. I vilket fall som helst så är det ett topplockslyft som gäller.....C3hristoffer skrev:Kort fråga: Om det puttrar och bubblar lite i expansionskärlet till kylaren och kylarvattnet luktar bensin, har jag en trasig topplockspackning då?
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
-
- Nykomling
- Kontakt:
-
- Nykomling
- Kontakt:
Är du säker på att de inte är "The Cushions" som har pajat på åkgräsklipparnfrisk skrev:på tal om topplockspackning så e det nog den som just har gått på åkgräsklippan.....
E det inte det ena så e de det andra sa flickan som blödde näseblod!
![]()
Fast nu blir det ju mer att mecka med här hemma hehe

//Hagge
Hagge skrev:Är du säker på att de inte är "The Cushions" som har pajat på åkgräsklipparnfrisk skrev:på tal om topplockspackning så e det nog den som just har gått på åkgräsklippan.....
E det inte det ena så e de det andra sa flickan som blödde näseblod!
![]()
Fast nu blir det ju mer att mecka med här hemma hehe![]()
//Hagge
Då börjar jag cykla på sommrarna klippa gräset med en sax