Har precis köpt en C4 -88 . Och har haft problem med att starta den. Vrider om nyckeln och det händer ingenting. tar ut nyckeln och gör om samma procedur och då startar den utan problem. varm eller kall bil verkar inte påverka alls.
kan ibland få hålla på med nyckeln i flera minuter innan den startar. och ibland går det på första försöket.
provade idag med att trycka ned kopplingen hårt i botten och då startade den på första försöket. testade sedan att lägga i friläge och sedan starta och då hände ingenting. finns det någon säkerhets spärr som gör att man måste ha kopplingen nedtryckt i botten ?
provade igår att rulla igång på 2:an när den inte gick att starta med nyckel och då brumma den igång direkt.
Vad kan felet vara ? skit bakom spakarna ?
kan ju tillägga att den är manuell.
start problem C4 -88
-
- Nykomling
- Inlägg: 9
- Blev medlem: ons jun 14, 2006 15:48
med detta menar jag att inget snurrar. elen går igång som vanligt men händer inget för övrigt.
fungerat hela dagen felfritt när jag verkligen varit noga med att hela tiden trycka kopplingen i botten. ca 10 starter.
förmodligen finns det någon säkerhets spärr som gör att jag måste koppla för att kunna starta.
fungerat hela dagen felfritt när jag verkligen varit noga med att hela tiden trycka kopplingen i botten. ca 10 starter.
förmodligen finns det någon säkerhets spärr som gör att jag måste koppla för att kunna starta.
Du måste ha kopplingen i bott för att kunna starta bilen.. kan du göra det ändå är det nåt fel..
Anledninge till att det är så beror på att jänkarna i gemen föredrar automat, och om man inte har kört en man eller inte gjort det på länge och bara vrider på nyckeln med växel i (vilket man gör på en automatare) så kan ni ju föreställa er hur dyrt det blir om det kommer en vägg i vägen.. Är förövrigt samma spärr på alla manuella biler som säljs i jänkeland..
Anledninge till att det är så beror på att jänkarna i gemen föredrar automat, och om man inte har kört en man eller inte gjort det på länge och bara vrider på nyckeln med växel i (vilket man gör på en automatare) så kan ni ju föreställa er hur dyrt det blir om det kommer en vägg i vägen.. Är förövrigt samma spärr på alla manuella biler som säljs i jänkeland..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Mycket riktigt så finns det en kontakt vid kopplingsarmen som känner av om kopplingen är nedtryckt eller inte. Det gör att kopplingen skall vara nedtryckt när man skall starta bilen.
Ibland kan den kontakten kärva och då startar inte bilen, allting tänds med startmotorn går ej igång.
Har/haft detta problem med min 86-a
Mvh
Niklas
Ibland kan den kontakten kärva och då startar inte bilen, allting tänds med startmotorn går ej igång.
Har/haft detta problem med min 86-a
Mvh
Niklas
Svart 86:a 4+3
-
- Nykomling
- Inlägg: 9
- Blev medlem: ons jun 14, 2006 15:48