Fick höra att allt utom toppar och kamkedja fanns i lager, och att dessa skulle komma med kontainer första veckan i Januari. bra tänkte jag, insåg att det förmodligen inte vara något problem att ha bilen färdig till påsk.
Januari kom och den första veckan gick. när jag inte hörde något så undersökte jag saken, och det visade sig att kontainern som skulle innehålla mina grejer inte gjorde det, utan dom hade "nog blivit kvar på hyllan i usa". skit tänkte jag, men fick ett nytt datum, 3 februari. Då detta datum kom och gick efterlyste jag mina delar åter igen. det visade sig att nästa kontainer inte heller innehöll mina delar, och nu fick jag höra att mina delar, tillsammans med sammanlagt 3 pallar med delar var försvunnna, ingen kunde säga var de fanns. En vecka senare fick jag höra att delarna gått från leverantören i usa till ett uppsamlingslager, men ingen kunde svara på varför dom inte gått vidare därifrån eller om dom ens var där, eller om dom rent ut sagt var stulna från detta lager.. efter efter 3!!!! ångestfyllda veckor då jag var på vippen att avbeställa hela skiten och beställa själv så fick jag vet att "delarna dykt upp" (dom hade tydligen legat i lagret hela tiden utan att någon reagerat, trots ett par samtal i veckan, och löften om att dom ringde till usa "hela tiden" och jagade delarna) och för snart två veckor sen fick jag höra att delarna skulle komma om två veckor.
Om dom nu kommer denna gången, så har det tagit över 4 månader att få hem något jag kunde haft hemma på en vecka från Summit.. visst hade det blivit lite dyrare, men jag hade gladeligen betalat ett par tusenlappar för att slippa ovissheten om när delarna kommer, och sluppit avboka tiden hos lackeraren..
under denna period har jag gjort 3 problemfria beställningar privat, 2 från ecklers och 1 från Summit..
så folks snack om att det är bättre att handla genom importör håller jag inte med om, bara fler (svaga?) länkar i en kedja som bör vara så kort så möjligt..!!
hade för övrigt också klarat mig utan kommenterer som " så är det när man renoverar bilar, man kan inte ha en tidsplan"
hade jag väll kunnat gå med på i vissa fall, men att en tidsplan inte håller för att delar inte går att ordna fram i någolunda tid när dom tillverkas av en av världens största bildelstillverkare känns jävligt dåligt.
USCH!!!!
och förresten har jag under denna period börjat gnissla tänder på nätterna, så nu får fan delarna komma så psyket får lite lugn och ro