Handla själv / Genom importör

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Handla själv / Genom importör

Inlägg av Keller »

I slutet av november beställde jag ett edelbrock power package innehållande förgasare, insug, alutoppar, kam, kamkedja av Norrlands Custom.

Fick höra att allt utom toppar och kamkedja fanns i lager, och att dessa skulle komma med kontainer första veckan i Januari. bra tänkte jag, insåg att det förmodligen inte vara något problem att ha bilen färdig till påsk.
Januari kom och den första veckan gick. när jag inte hörde något så undersökte jag saken, och det visade sig att kontainern som skulle innehålla mina grejer inte gjorde det, utan dom hade "nog blivit kvar på hyllan i usa". skit tänkte jag, men fick ett nytt datum, 3 februari. Då detta datum kom och gick efterlyste jag mina delar åter igen. det visade sig att nästa kontainer inte heller innehöll mina delar, och nu fick jag höra att mina delar, tillsammans med sammanlagt 3 pallar med delar var försvunnna, ingen kunde säga var de fanns. En vecka senare fick jag höra att delarna gått från leverantören i usa till ett uppsamlingslager, men ingen kunde svara på varför dom inte gått vidare därifrån eller om dom ens var där, eller om dom rent ut sagt var stulna från detta lager.. efter efter 3!!!! ångestfyllda veckor då jag var på vippen att avbeställa hela skiten och beställa själv så fick jag vet att "delarna dykt upp" (dom hade tydligen legat i lagret hela tiden utan att någon reagerat, trots ett par samtal i veckan, och löften om att dom ringde till usa "hela tiden" och jagade delarna) och för snart två veckor sen fick jag höra att delarna skulle komma om två veckor.

Om dom nu kommer denna gången, så har det tagit över 4 månader att få hem något jag kunde haft hemma på en vecka från Summit.. visst hade det blivit lite dyrare, men jag hade gladeligen betalat ett par tusenlappar för att slippa ovissheten om när delarna kommer, och sluppit avboka tiden hos lackeraren..

under denna period har jag gjort 3 problemfria beställningar privat, 2 från ecklers och 1 från Summit..

så folks snack om att det är bättre att handla genom importör håller jag inte med om, bara fler (svaga?) länkar i en kedja som bör vara så kort så möjligt..!!

hade för övrigt också klarat mig utan kommenterer som " så är det när man renoverar bilar, man kan inte ha en tidsplan"
hade jag väll kunnat gå med på i vissa fall, men att en tidsplan inte håller för att delar inte går att ordna fram i någolunda tid när dom tillverkas av en av världens största bildelstillverkare känns jävligt dåligt.

USCH!!!!

och förresten har jag under denna period börjat gnissla tänder på nätterna, så nu får fan delarna komma så psyket får lite lugn och ro :evil:
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
http://photobucket.com/albums/a165/jako ... _Corvette/
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Hej Keller

Anntar att du nästa gång kommer att handla direkt från USA själv?

Ursh vad jobbigt det där lät! Skulle vara väldigt otålig själv med om man fick vänta så länge på något så trevligt.

Hoppas dom kommer nu, så du får skruva ihop din motor och testa den.

Lycka till!

Mvh
MrV8
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Keller »

mm.. det mest frustrerande är att man inte kan påverka någonting själv, istället är det massa mellanhänder som (i mina ögon) inte gör tillräckligt för att hjälpa mig.. deras syn är att "sånt här händer ganska ofta tyvärr och det är inget vi kan göra" :evil:

nu står motorrenoveringen still.. hela bottendelen är färdig, vevaxeln är renoverad och blocket borrat samt ihopmonterad med nya vevstakar och kolvar så nu kommer det inte längre utan grejerna..

längtar så efter att få lyfta i den och starta upp den!!!
känns som att det kommer bli något man kommer minnas resten av sitt liv :)
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
Användarens profilbild
sunel
Rookie
Rookie
Kontakt:

Hej Keller!

Inlägg av sunel »

Är det du som hade bilen på Aronssons i Varberg?
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Keller »

jajemenn.. du med den röda 73´an?
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
Användarens profilbild
sunel
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av sunel »

Japp,

Gjorde gott med lite nya stift och andra inställningar nu går den som ett spjut :D Var med på väst träffen i Strömstad i helgen, kul. Har lite väsen i diffen men har fått tipps om att byta diffolja till orginal GM så skall det försvinna i ett nafs "hoppas" :wink: Hur går det för dig med bilen?
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Keller »

på tisdag går bilen från lackeraren tillbaka till aronssons, sen hoppas jag att man hinner sätta ihop den under nästa helg, har ju långledigt då..

ska bli skönt att få ihop den :D
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
Användarens profilbild
sunel
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av sunel »

Tjusigt snabbt ska det gå men klart bäst om det blir bra osså...lycka till så ses vi på stan glidandes
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Keller!

Vart hemma förbi dig häromdan men såg varken dig eller vetten! Har du den hemma än?
Användarens profilbild
sunel
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av sunel »

Glömde logga in :roll: Jag som frågar om vetten!!
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Keller »

den kom hem igårkväll vid halv 9, dock är det en del kvar att fixa.. listerna runt dörrarna och lite annat, så just nu drar det friskt i bilen :roll:
mitt expansionskärl började läcka mitt i inkörningen av motorn, så det blev ytterliggare en sak på inköpslistan! men motorn går fint, är lite finlir och lite sånt kvar...
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Härligt Keller! Vet du nått mysigt "kryp in" i närheten nere i Varberg? Vi får la börja planera in nu om vi ska slagga över så man kan ha trevligt på kvällen!?!? :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

frisk skrev:Härligt Keller! Vet du nått mysigt "kryp in" i närheten nere i Varberg? Vi får la börja planera in nu om vi ska slagga över så man kan ha trevligt på kvällen!?!? :)
Hej Frisk !

Var inne på din hemsida, verkligen snygga bilder. Den där lurviga saken ovanpå luftrenaren är det nått slags extra filter? :?
Sen såg jag en hel pall bira, är det den du ska ta med till eran egen Westcoast Jamboree. Då får ni verkligen trevligt vill jag lova! :roll:

8)
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Anonymous skrev:
frisk skrev:Härligt Keller! Vet du nått mysigt "kryp in" i närheten nere i Varberg? Vi får la börja planera in nu om vi ska slagga över så man kan ha trevligt på kvällen!?!? :)
Hej Frisk !

Var inne på din hemsida, verkligen snygga bilder. Den där lurviga saken ovanpå luftrenaren är det nått slags extra filter? :?
Sen såg jag en hel pall bira, är det den du ska ta med till eran egen Westcoast Jamboree. Då får ni verkligen trevligt vill jag lova! :roll:

F-n glömde att logga in :oops:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Hej Frisk !

Var inne på din hemsida, verkligen snygga bilder. Den där lurviga saken ovanpå luftrenaren är det nått slags extra filter?
Sen såg jag en hel pall bira, är det den du ska ta med till eran egen Westcoast Jamboree. Då får ni verkligen trevligt vill jag lova!
Tack :)

Den lurviga golvmoppen renar inte mycket tyvärr hehe och ölen e slut sen länge men det kan ordnas nytt utan bekymmer :D
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Nu har jag prövat Ecklers och Corvette-Paragon. Mailade Ecklers och fick vänta 1 vecka på svar :shock: Och dom hade dessutom inte det jag ville ha på lager. Det hade Paragon som svarade snabbt så där har jag beställt och imorgon har det gått en vecka så jag återkommer med snabbhet. Priset va desamma. Måste dock säga att amerikanare, dom jag har haft kontakt med e ruskigt tråkiga och slappa i stil med
- Jaha!? Vad vill du då?? beställa grejor? ååå va jobbigt!

Men jag kanske träffade fel personer på fel dag? För det va la inte min tuggumiamerikanska det va fel på?? :)
Skriv svar