Buford T Justice.....

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Lars Nilsson
Rookie
Rookie

Buford T Justice.....

Inlägg av Lars Nilsson »

Så har jag fått stifta bekantskap med Umeås egen Buford T Justice.
Efter att i två år och över 1000 mil med 427:an åkt omkring med en färgmatchande dekorativ bild av en sandstrand med palmer, istället för föreskriven registreringsskylt, har jag nu fått mina första böter :x :x :x
620A fordon brukats utan reg.skylt = 400:-
Hade jag blivit stoppad i en vanlig snutkontroll skulle det inte ha varit något att gnälla över...
Men att bli in/utvinkad (stryk det som ej önskas) under cruisingen på wheels nats umeå av en, helt klart, övernitisk lagens väktare som spydigt
frågar om jag gjort "yttre Kontroll av fordonet" innan jag åkte, samtidigt som bötesblocket åkte fram och fylldes i så att pennan glödde....
Jag passade på och berömma hans arbete för att reducera den ökande grova kriminaliteten, men fick till svar att skaffa regplåt, för i fortsättningen ska det nog bli dyrare.. upp till 2000:- skrockade han belåtet...
Nu till min fråga:
Var kan man köpa en snygg regplåt?
De flesta är så tråkiga. svarta och vita och fullkomligt
nedlusade med en massa bokstäver och siffror :roll: :roll: :roll: :roll:
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

såg att dom stog å stoppade folk mitt på storgatan för sånt där.....
vart ju inte mindre köbildning för det :evil:
j*vligt löjligt måste jag säga dom kan ju koncentrera sig på dom som inte uppför sig istället..
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Polis

Inlägg av Ingo »

Ja dom ska vil visa att dom tar krafttag mot brottsligheten :lol: ,men tänk på att poliser ofta vill visa sig på styva linan när dom är många mot en ensam förare,så att bråka om sådant där under cruiseingen ,tyder på order uppifrån.
Men åk med laglig nummerplåt eller ingen alls är det bästa.
När vi corvetteförare var ensamma att åka utan främre nummerplåt gick det bra,satt kåpan där brydde sig ingen,men nu har Svensson börjat plocka bort nummerplåten,för att slippa problem med fartkameror,och då kommer direktiv om att jaga framskyltar.
Böter på 2000 för att du är utan framplåt är nog tveksamt om man kan genomföra ,för man kan ju faktiskt tappa plåten under körning.
men får miljöpartiet sitta kvar i höst vet man ju aldrig.
Lars Nilsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Lars Nilsson »

Här är en bild från den aktuella kvällen....
Bild
Maken till kriminellt ekipage får man leta efter med ljus och lykta
tyckte Buford T Justice, som raskt ingrep mot denna samhällsfara...
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

ser ju rent livsfarlig ut å ha i trafik :roll: :lol:
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Trist men det är bra att dom satsar resurser på raggare, för det är vi väl... När jag fick 400:- i böter för skylten fram så frågade jag varför man var tvungen att ha den, ja för att identifiera bilen sa han... då svarade jag att jag ta mej fan skulle skaffa dispens för min behövs ingen skylt för att identifiera...

Då svarade han med att skriva 600:- i böter för hög ljudnivå, sen sa han åt mig att skrriva på vilket jag gjorde, när jag kom hem så ringde jag snuten o förklarade att det inte är lagligt att sätta böter för ljudnivån utan att mäta samt att han måste informera mig om att jag inte BEHÖVER skriva på... så då skrev dom av det ha ha ha ha ha
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Med en så snygg bil får man räkna med avundsjuka människor. Så enkelt e det :wink:
Skriv svar