ACC

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
stelin
Nykomling
Nykomling

ACC

Inlägg av stelin »

Hej
Jag har en corvette 92 där ACC inte fungerar. Har varit i kontakt med en som håller på med ACC till bilar. Han kollade så att inte det var fel på några av de "hårda delarna" samt kollade så att där fanns gas och allt verkade Ok. Troligtvis trodde han att det rörde sig om något elektriskt fel. Skulle det nu vara ett elektriskt fel behövs det ett elschema, vet någon i såfall var man kan få tag i ett sådant.

Är det någon som råkat utför detta skulle jag vara mycket tacksam för ett svar.

Mvh
Stefan
Användarens profilbild
Skp
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Skp »

Stefan här också.
På min 91:a hade jag fel på ACC:n också, jag plockade ner hela styrenheten och gjorde rent alla kontaktytor med teknisk sprit och därefter har den fungerat klanderfritt i två års tid. Kan vara värt ett försök.

Stefan
stelin
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stelin »

Hej Stefan
Tack för svaret, jag skall göra ett försök.

Mvh
Stefan
cor92vette
Nykomling
Nykomling

Re: ACC

Inlägg av cor92vette »

stelin skrev:Hej
Jag har en corvette 92 där ACC inte fungerar. Har varit i kontakt med en som håller på med ACC till bilar. Han kollade så att inte det var fel på några av de "hårda delarna" samt kollade så att där fanns gas och allt verkade Ok. Troligtvis trodde han att det rörde sig om något elektriskt fel. Skulle det nu vara ett elektriskt fel behövs det ett elschema, vet någon i såfall var man kan få tag i ett sådant.

Mvh
Stefan
jag har felsöknings sceman om du är intresserad (GM verkstads handbok)
har du en fax kan jag faxa en "bunt till" dig
Användarens profilbild
C4 Mange
Nykomling
Nykomling

Re: ACC

Inlägg av C4 Mange »

Hör du om kompressor pumpen går eller ej???
stelin skrev:Hej

Mvh
Stefan
En dåre säger vad han vet, en vis man vet vad han säger.
Skriv svar