Troligen har jag hål på vänster sida - det rinner soppa vid högersvängar ..
Ser på bilder att det finns även en nippel på vä sida ?? - hoppas i så fall att den ev tätningen har torkat och släppt ... ?? - någon som vet hur tanken ser ut uppepå och till vänster ?
GBAK - du skrev i okt 2005 om din tank - hur gjorde du - ny eller svetsade/lagade du din ??
Bo Ytterström
72.a
hål i bensintanken ? 72.a med sb
-
- Nykomling
- Inlägg: 39
- Blev medlem: lör apr 30, 2005 20:34
Hej Bo
På min 69:a så sitter det då inte någon nippel på Vänster sida.Däremot så sitter det en på Höger sida som är returen till tanken.Men det kanske ser annorlunda ut på en 72:a.Annars så får du ta bort tanken från bilen och skölja ur tanken och be en Rörmockare att svetsa ihop den med sin gassvets
.
Lars
På min 69:a så sitter det då inte någon nippel på Vänster sida.Däremot så sitter det en på Höger sida som är returen till tanken.Men det kanske ser annorlunda ut på en 72:a.Annars så får du ta bort tanken från bilen och skölja ur tanken och be en Rörmockare att svetsa ihop den med sin gassvets
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
-
- Nykomling
- Inlägg: 39
- Blev medlem: lör apr 30, 2005 20:34
Tror jag nu hittat orsaken till läckan - eller snarare två orsaker. Packningen mellan tank och påfyllningsrör var nästa obefintlig ... och när ny tillverkad i på em så ser jag att bensinlocket läcker ..... det tätar inte mot röret.
Det är teorin jag jobbar på nu - alltså ska skaffa nytt lock modell original, utgår från att det ska sitta ett som vrids på plats - och därmed tätar bättre än mitt låsbara som har tre låsbleck som knappast kan få locket att täta. Håller teorin så slipper jag ta ned tanken .... - tid och pengar sparas !
Bo Ytterström
Det är teorin jag jobbar på nu - alltså ska skaffa nytt lock modell original, utgår från att det ska sitta ett som vrids på plats - och därmed tätar bättre än mitt låsbara som har tre låsbleck som knappast kan få locket att täta. Håller teorin så slipper jag ta ned tanken .... - tid och pengar sparas !
Bo Ytterström
Bo:
Kom just hem från sem, men du tycks ju redan ha löst tankproblemet.
Jag köpte en ny tank, det var för många hål i botten på den för att det skulle vara lönt att laga.
Jag har också problem med läckande tanklock.
Provade att tillverka en ny packning, som jag "siliconerade" fast, den höll i ca 4 mån.
Packningen svällde och limmet släppte.
Så det blir nog ett nytt tanklock för mig också.
Kom just hem från sem, men du tycks ju redan ha löst tankproblemet.
Jag köpte en ny tank, det var för många hål i botten på den för att det skulle vara lönt att laga.
Jag har också problem med läckande tanklock.
Provade att tillverka en ny packning, som jag "siliconerade" fast, den höll i ca 4 mån.
Packningen svällde och limmet släppte.
Så det blir nog ett nytt tanklock för mig också.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h