hehe... starta en hemsida. ett lätt sätt! jag hade tänkt att göra en flashig hemsida men det blev bara nån enstaka bild, en sålänge det var ju det där med tid! här e en bild på min iallafall. m v h frisk
1. Det är väl knappast en L88? Jag antar att huven är bytt för att L88-huven ser ballare ut. Har själv likadan huv, och ändå bara en 350 i min. Fast ganska högt insug, så det är liiite motiverat i alla fall.
2. Det är inte originalslutavgasrör (de fyrkantiga). Är akterpartiet bytt eller är det två fyrkantiga hål där piporna mynnar i original?
Senast redigerad av Erik den mån maj 17, 2004 19:38, redigerad totalt 2 gång.
Tyvärr fredriksson. Du måste ha bilden publikt åtkomlig från nätet för att du skall kunna visa upp den. Det innebär att den skall ligga på en webbserver. Det går inte att referera sin egen hårddisk.
Sådärja. Nu har man fått upp sin site igen, så nu kan jag lägga upp en bild, även om den är lite suddig. Har haft problem med routern. Om det är någon som har en bild som de vill visa upp så kan de även skicka den till mig så kan jag hosta den. Denna bilden är från Roslagsgatan i Stockholm.
Jösses vilka fina bilar ni har !!
Kul initiativ Fredriksson Jag kanske skickar en bild på min rishög till Erik för publicering så att ni kan känna er ännu stoltare
71:a med påplastad vinge och fronten bytt till en 81:a? Kanske?
Nästan omöjligt att säga vilken det är av 70-73 men jag tror inte att man byter till sig de fyrkantiga avgasrören när man moddar en bil vilket gör att det inte är en 68-69. Så skrovet är med stor säkerhet en 70-73:a.
Jag tycker också att det ser ut som om bakrutan är löstagbar vilket gränsar ner oss till 70-72, så jag gissar 71:a.
Senast redigerad av Erik den tis maj 18, 2004 11:48, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Beijnoff skrev:71:a med påplastad vinge och fronten bytt till en 81:a? Kanske?
Nästan omöjligt att säga vilken det är av 70-73 men jag tror inte att man byter till sig de fyrkantiga avgasrören när man moddar en bil vilket gör att det inte är en 68-69. Så skrovet är med stor säkerhet en 70-73:a.
Jag tycker också att det ser ut som om bakrutan är löstagbar vilket gränsar ner oss till 70-72, så jag gissar 71:a.
Mycket närmare tror jag knappast det går att gissa.
Det är en 72, grattis
Hej,
Här kommer mitt bidrag (tack Erik Beijnoff) på min Corvette coupe 1968. Lite.... avundsjuk på er som har Era bilar ihopskruvade och glänsande...... men nästa sommar kanske....
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Senast redigerad av Mr SIXPACK den tis maj 18, 2004 18:48, redigerad totalt 3 gång.
Hej Svemp@
När vi ändå håller på med gissningar av årsmodeller m.m. så tror jag att du kör med automatlåda.
Men är det verkligen en 68:a på karossen intill? Dörrhandtagen ser nyare ut?
Corv1-Micke skrev:Hej Svemp@
När vi ändå håller på med gissningar av årsmodeller m.m. så tror jag att du kör med automatlåda.
Men är det verkligen en 68:a på karossen intill? Dörrhandtagen ser nyare ut?
Hur som helst. Kämpa på, det ser bra ut!
/ Micke
Hej Micke,
Ja, det skall monteras en automat(orginal) i ramen. Karossen är en 68. Varken dörrhandtag eller låset är monterat.
Tack för uppmuntran, det kan behövas, men nu går det åt "rätt håll".