Kanske finns nån som vet om den funkar som dom uppger i reklamtexten?
I mina ögon så var den ju inte snygg i alla fall...
Om vindbrus och turbulens känns störande så behåller jag hellre taket på än att pröjsa 199$ för en ful plastskiva.
Hört att en sån där "mellanhake" för att öppna skuffen några cm så lufttrycket försvinner, ska funka så "dånet" upphör och det blir som i en cabbe.
Har sett att det finns på bla. Ecklers men vet ej om det verkligen funkar.
Ovan nämnda "skärm" hos Ecklers ska fungera bra, åtminstone motsvarande modell till C3:or.
Haken till bakluckan ska också göra ganska stor skillnad, på C4:or.
Jag har tyvärr inte hört någon som provat dessa tillbehör på en C5...
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Grönbladh skrev:
Jag har tyvärr inte hört någon som provat dessa tillbehör på en C5...
Jag snacka med en kille som hade en "Windjammer" på sin c5 och det vart okej.. kruxet vart bara att det vart ett mindre helvete att skruva på det "struligt enlig honom"
Han önskade att det skulle fästas enkelt med org fästena till taket..men så vart ej fallet enlig honom (kommer tyvärr ej ihåg vad snubben hette)
Jonne skrev:Hört att en sån där "mellanhake" för att öppna skuffen några cm så lufttrycket försvinner, ska funka så "dånet" upphör och det blir som i en cabbe.
Har sett att det finns på bla. Ecklers men vet ej om det verkligen funkar.
Japp bäst att sätta på taket igen.. Ett litet tips är att ha ner fönstren litegranna så minskar det lite oljud.. själv kör jag aldrig utan taket över 90.. 70 funkar och över 90 avlider man nej ska taket av ska man gliiiida förresten så ser bilen bättre ut med tak..
Rear Window Hatchs vent är lösningen på problemet för er som har en Coupe !
Har själv införskaffat ett par i höstas , premiärturen var på 10 mil i en snittfart av ca. 120-130 km/h med ett lysande resultat !
Hörde till och med stereon ...... !
Kanske finns nån som vet om den funkar som dom uppger i reklamtexten?
I mina ögon så var den ju inte snygg i alla fall...
Om vindbrus och turbulens känns störande så behåller jag hellre taket på än att pröjsa 199$ för en ful plastskiva.
mvh/Stefan
Ungefär lika snyggt som uppfällbara solglas på konventionella glasögon. De där hakarna för bakluckan verkar dock intressanta.
Jag har provat ett par krokar för en månad sen och jag tyckte det blev bra mycket bättre, jag tyckte däremot att det kom in avgaser när man körde sakta.