Shit, NÅgons som kan el??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Sedecim
Nykomling
Nykomling

Shit, NÅgons som kan el??

Inlägg av Sedecim »

Hmm. hallå alla. Jo det är såhär, en aning pinsamt :oops: men jag har lekt hobbyelektriker och skulle sätta i en ny stereo i min 89a. Va hände, jo det mesta slocknade :shock: Belysning i dörrar,hela ac systemet slutade funka och stereon som ja fins satt tillbaks är död aswell. What to do???
Klas80
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Klas80 »

hehe jadu, du kan ju börja med att kolla säkringarna.. låter som du lyckats få till en kortis.
Sedecim
Nykomling
Nykomling

Re: Shit, Någon som kan el??

Inlägg av Sedecim »

[quote="Sedecim"]Hmm. hallå alla. Jo det är såhär, en aning pinsamt :oops: men jag har lekt hobbyelektriker och skulle sätta i en ny stereo i min 89a. Va hände, jo det mesta slocknade :shock: Belysning i dörrar,hela ac systemet slutade funka och stereon som ja så fint satt tillbaks är död aswell. What to do??? Oj glömde nämna att säkringar är kollade of course.
Suulan
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Suulan »

hmm, vet inte om det är likadant på din vette som det var på min gamla camaro, i så fall ska du nog ta och mäta upp den svarta tråden... Det blev nämligen likadant för mig, då jag givetvis trodde att svart betyder jord.. Men ICKE!! Det var full matning på den svarta så fort man slog på tändningen...
Sedecim
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Sedecim »

Grejen är att jag bara kopplade ur stereon, tittade bakom hur det såg ut och anslöt sedan stereon igen. DÅ slocknade det. alltså, har inte rört en enda kabel. bara anslöt den efter att ha tagit ur den.
Skriv svar