Elfel???? 91á
Elfel???? 91á
Hej hopp!!
Är det någon som kan komma me tipps vad f..n som hänt.
Batteriet urladdat under semestern försöker ladda utan resultat.
Fixar ett nytt Tudor allt frid och fröjd trodde jag. Det som nu hänt är att jag inte får igång radion (står bara och blinkar) och att anntenen åker upp och ner. Men slår jag på lyset räcker med parkering så åker anten upp radion slutar och blinka men går ej i gång. suck!! slår jag av lyset så går höger motor till lyset i ca 5 - 10 sekunder. varför?????? ska man synka elmotorn på något vis? Ska tillägga att den startar och går som den ska men att radion, elannten och höger motor till lyset fått fnatt
Hoppas på svar
//myran
Är det någon som kan komma me tipps vad f..n som hänt.
Batteriet urladdat under semestern försöker ladda utan resultat.
Fixar ett nytt Tudor allt frid och fröjd trodde jag. Det som nu hänt är att jag inte får igång radion (står bara och blinkar) och att anntenen åker upp och ner. Men slår jag på lyset räcker med parkering så åker anten upp radion slutar och blinka men går ej i gång. suck!! slår jag av lyset så går höger motor till lyset i ca 5 - 10 sekunder. varför?????? ska man synka elmotorn på något vis? Ska tillägga att den startar och går som den ska men att radion, elannten och höger motor till lyset fått fnatt
Hoppas på svar
//myran
Senast redigerad av myran den lör sep 02, 2006 11:09, redigerad totalt 3 gång.
Elfel???? 91á
Enligt återförsäljaren ska det vara till vette med USA skruv poler, Den startar som den ska och går bra. Tror därför inte att det är batteriet, men jag vet att jag hör att batterier från staterna är det lite mer sylta i, tycker inte att det ska behövas så mycke kräm till radion/ annten ??Stefan skrev:Prova ett annat batteri
Elfel???? 91á
Ok Stefan!
Tack för tippset ändå!
//myran
Tack för tippset ändå!
//myran
strul
Min volvo startade perfekt,men höll inte minnet till stereon ändå,död cell.
Tror att din helljusmotor liksom kommit i något mellanläge när du blev utan ström första gången.
Fråga :har du laddat upp det nya batteriet rejält innan du anslöt det?.
Tror att din helljusmotor liksom kommit i något mellanläge när du blev utan ström första gången.
Fråga :har du laddat upp det nya batteriet rejält innan du anslöt det?.
Re: strul
Hej Ingo!Ingo skrev:Min volvo startade perfekt,men höll inte minnet till stereon ändå,död cell.
Tror att din helljusmotor liksom kommit i något mellanläge när du blev utan ström första gången.
Fråga :har du laddat upp det nya batteriet rejält innan du anslöt det?.
Japp batteriet fulladdat innan inkoppling, Vetten går som tåget i övrigt.
De jag gjorde va att försöka ladda de gamla batteriet innan jag fatta att en cell gått (spricka i batterier) drygt ett år gammalt. så laddade det i en och en halv dag cirka utan att de blev något kräm i batteriet. så efter de köpte jag ett nytt, och de va då de börjar strula.
Senast redigerad av myran den mån sep 04, 2006 19:42, redigerad totalt 1 gånger.
Hallå Kjelle!Kjelle skrev:När det gäller stereon så finns det säkert en resetfunktion på den.
Kan t.ex vara att någon knapp skall tryckas in samtidigt som ON knappen.
Står kanske i instruktionsboken eller finns ute på nätet.
Kjelle C4/94
Tack för ditt info!!!
Har testat resetknappen går inte ändå, (skit) Är så j...a konstigt för slår jag på ljuset så blir den ser det ok klockan går som den ska men den går ej. det är en Sony typ USA mod som passa perfekt.
Senast redigerad av myran den tis sep 05, 2006 19:13, redigerad totalt 2 gång.
Det finns i regel 2 st spänningsmatningar till en bilstereo, en konstantspänning som alltid ska ge spänning till bilstereon oavsett om tändningen är på eller inte.
Konstantspänningen håller bl.a. klockan och minnet till radiostationerna.
Sen har du själva matningsspänningen som då kan vara kopplad
till tändningen.
Verkar som du bara har konstantspänningen eftersom bara klockan går.
Har du kollat båda ovanstående nämnda spänningsmatningar, båda
brukar vara avsäkrade ?
Annars prova bilstereon på en arbetsbänk med spänningsaggregat ( 13,8 V)
för att försäkra dig om att det inte är något i bilen som orsakar felet.
Kjelle C4/94
Konstantspänningen håller bl.a. klockan och minnet till radiostationerna.
Sen har du själva matningsspänningen som då kan vara kopplad
till tändningen.
Verkar som du bara har konstantspänningen eftersom bara klockan går.
Har du kollat båda ovanstående nämnda spänningsmatningar, båda
brukar vara avsäkrade ?
Annars prova bilstereon på en arbetsbänk med spänningsaggregat ( 13,8 V)
för att försäkra dig om att det inte är något i bilen som orsakar felet.
Kjelle C4/94