C3 -69 427, nyförvärvet verkar va i riktigt bra skick överlag, MEN!!!!!! Å KVINNOR (också för den delen)
Har funderat ett antal timmar efter första försöket i garaget.
Lysena poppar inte upp
Luckan för torkarna poppar inte
Vinrutetorkarna funkar förståss inte heller.
Felet med lysena var lätt en damask kring ena sjutstaget var kaputt.
Sen verkar det va svårare med torkarluckan, det väser bara någonstans när jag försöker suga/blåsa i det jag tror är uppskjutaren (den som ser ut som en burk högt uppe i motorrummet närmast skärmen på passagerarsidan) vidare går ett 6 kantig axel in till luckmekanismen.
Lyfte på locket till det jag gissar är torkarmotorn, där fann jag en spole som ser lite hängig ut, har inte kollat om koppartråden är hel ännu men den var gles och oreda på linningen, där hittade jag också nått som tjejerna brukar ha en vit plastplös där strömtåtarna sitter i locket "kopparspiral" enda skillnaden är att tjejernas inte behöver ström

Undrar finns ingen hel/halvljusomkoplare, sökte på golvet, helt tomt hittar bara själva påslaget med 2 lägen.
Vaccumklocka på fördelaren??? finns inte ,,,motorn bluddrar har svårt med att gå på tomgången,,,,,,spikar som en byggare när jag drar på, den tryckte ut en oljeskvätt troligen från oljestickan hoppas att det inte är motorrenovering på gång.
Hade upp ett stift tog kompa, ca 10,5 kg stiftet var kolsvart men verkar inte oljigt,
Fördelarlock nytt
tändkablar nya, av cilikon/kol typ, har hört rykten att de är värdelösa???
Sitter en 4ports holley troligen 600 mod, undrar hur man ställer in en sån, motorn verkar gå fett.
Finns någon utförlig bok att köpa
Har någon kanske vaccum, torkargrejer jag behöver tydligen "alla".
Tips

Tur att vintern är lång

Ha re bra så länge, kör hårt
/Mats